Çarşamba, Şubat 08, 2012

Gece ve müzik



www.cemkaraca.com
MERHABA GENÇLER VE HER ZAMAN GENÇ KALANLAR 
Bugün Cem Karaca'nın  ölüm yıldönümü. 8 Şubat 2004 yılında aramızdan ayrıldı Türk müzik dünyasının unutulmaz ismi .  Ben de ölüm gününde  kendimce anmak istedim onu. Şarkılarını dinledim ve sizinle de paylaşmak, hatırlatmak istedim. Bazı insanlar aramızdan ayrılsalar da bizlerle beraber olmaya devam ederler bir şekilde. Öyle bir insan olarak ölmeyi isterdim şahsen. Bir eser bırakabilseydim bu hayata , herkes tarafından anılsaydım öldükten sonra da. Herkesin hayatında bir yerim olabilseydi. Şarkılar yapsaydım dillerde kalsaydı. Sevgililerin şarkısı olsaydı. Ayrılsalar bile benim şarkımı duyup  hatırlayınca yürekleri ısınsaydı. Neyse , ne yapalım ki henüz öyle bir şey olamadı. Ama hayat bu belli mi olur. Ben hayatın sürprizlerini seviyorum zaten. Belirsizliğini de .

Cem Karaca'nın birbirinden güzel şarkıları var benim sevdiğim. Herkes tarafından çok bilinenleri, dinlenenleri  olduğu gibi , çok sık çalınmayan  şarkıları da var. İşte o az çalınanlardan birisi ve benim çok sevdiğim şarkılarının birincisi .


Dağ başında rastladım aksakallı birisine
bin yıllık bir halıya bin yıldan beri
bağdaş kurmuş bir çınar gibiydi
sordum ona "aşk ne ustam hayatın sırrı ne,
tepeden tırnağa aşığım ben
ve koskoca bir hayat var önümde?"

sevda kuşun kanadında
ürkütürsen tutamazsın
ökse ile sapanla vurursun da saramazsın
hayat sırrının suyunu
çeşmelerden bulamazsın
ansızın bir deli çaydan içersin de kanamazsın...


Cem Karaca / Sevda kuşun kanadında   dinlemek için TIK

Aslında tek bir şarkısını paylaşayım dedim ama bende yeri ayrı olan bu şarkıyı da es geçemedim. Affola.

Bekle beni, bekle beni
Bekle beni geleceğim
Bütün gücünle bekle
Karlar tozarken bekle
Ortalık ağarırken
Kimseler beklemezken
Soluk sıkıntılarla ağırlaşan yağmurlar içinde


Tek bir haber bile çıkmasa uzaklardan
Saçına dağılsa bekleyişin
Yalnız sen olsan bile bekleyen beni
Bekle yine, bekle, bekle beni


Bekle beni, bekle beni
Bekle beni geleceğim


Cem Karaca / Bekle beni dinlemek için TIK



Ve Cem Karaca adına düzenlenmiş bir site var. Fotoğrafı oradan aldım. Sitede şarkı sözleri, biyografisi, albümleri gibi bir çok detaya yer verilmiş. Ana sayfada ise fonda Karaca'nın şarkıları çalıyor. Ziyaret etmek , Cem Karaca şarkıları dinlemek isterseniz BURADA

Ve son olarak diyorum ki; sevda kuşun kanadında ürkütürsen tutamazsın ama yine de ,tek bir haber çıkmasa bile uzaklardan bekle beni geleceğim... Bütün gücünle bekle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...