Pazartesi, Şubat 27, 2012

İman gücü

Hayatın zor ve karmaşık zamanlarında , kafalarımızda karışıyor doğal olarak. Bir anda karşılaştığımız zorlukla , her şey bitti sanıyoruz. Bir çoğumuz  için geçerli bu durum.  Son dönemler de sıklıkla, içinden çıkılmaz haller yaşıyorum. Bir çok şey üst üste geliyor. Olmasa iyi ama ne yazık ki hayatın böyle bir yüzü de var. İyi günlerde hiç bir şey söylemeden  büyük bir iştahla günü tüketirken, kötü günlerde , içimizin acıdığı , canımızın yandığı zamanlarda ,  içsel ve dışsal seslerimiz yükseliyor hemen. Ne yapalım insanız işte. Tüm bu zorlukları yaşarken , çoklukla çıkış yollarını da göremiyoruz. Kör oluyor duyularımız. Tam da böyle bir dönemdeyken şu sözü okudum.

"Bir mutluluk kapısı kapandığında diğeri açılır. Ancak biz  kapanan kapıya o kadar uzun bakarız ki , bizim için açılmış bulunan yeni kapıyı görmeyiz." 

Helen Keller söylemiş bu sözü.  Geçtiğimiz günlerde size sözünü ettiğim  "iyi hayat"   adlı kitapta tanımıştım onu. Bugün, bu sözle yine  karşıma çıktı. Helen Keller küçük yaşta kör-sağır ve dilsiz olmuş. Tüm bu olumsuz durumlara rağmen kendine hep yeni kapılar açmış.  İçsel gücü sayesinde kendini daima ileriye götürmüş. Yaşadığı zorluklar karşısında asla pes etmemiş. Hayatı hakkındaki bilgiyi okumanızı öneririm. Onun azmine hayran kalmamak mümkün değil. Azmine hayran kalmak yetmiyor tabii ki , onu kendi hayatımıza uygulayabilmek aslolan. Pek uygulayamıyorum ne yazık ki, en ufak bir sıkıntıda düşüyorum artık. Eskiden daha güçlüydüm. Şimdilerde içsel gücümü yeterince kullanamıyorum  maalesef. Helen Keller'in savunduğu, inandığı  bir şey var , hayatı boyunca  hep onu anlatmaya çalışmış konuşmalarında, kitaplarında.


"yeterince çaba gösterdiğimiz takdirde , yapamayacağımız şey yoktur"

Sözü okuyunca bile insana bir cesaret geliyor değil mi ? Demek ki yeterince çabalarsak içsel gücümüzü de daha iyi kullanmayı öğrenebiliriz. Demek ki yeterince çabalarsak düşsek bile yeniden kalkabiliriz. Demek ki yeterince çabalarsak bizim için açılmış yeni kapıları da görebiliriz.

Tüm bunlara rağmen yaşanan şeylere bir çare bulunamadığı zamanlarda çoktur insanın hayatında. Eliniz kolunuz bağlanır kalır. Ne iç gücünüz yeter durumu değiştirmeye ne de dış gücünüz. Çalışırsınız çabalarsınız, iç gücünüz, dış gücünüz uğraşır durur ama durum değişmez. Sadece iman gücünüz ve siz kalırsınız başbaşa.



                                                                                                             

4 yorum:

  1. Ben de aynı anlattığın gibiyim Füsun ama bunun aslında çok da kötü/zor şeyler yaşamadığımdan kaynakladığını düşünüyorum, kibir bu aslında bazen bilincine varıp kendime geliyorum, kiminin durumuna ve gayretine bakınca utanıyorum.
    Gerçekten istenildiğinde herşey olmasa da pek çok şey başarılabilir bence de. Ama gerçekten istenirse..

    YanıtlaSil
  2. Yapamasam bile, bu sözleri okumak bile iyi gelebiliyor bazı günler Esracım. Umarım hepimiz için iyi günler yakındır.

    YanıtlaSil
  3. CANIM NE KADAR GÜZEL YAZI
    SANKİ İÇİNDE KENDİMİ BULDUM
    BENDE ÇOK DÜŞTÜM KALKTIM
    AMA BİR YAŞADIĞIM OLAY ÇOK AĞIRDI BANA HİÇ DÜŞMEMEYİ ÖĞRETTİ
    HEPİMİZİN İNİŞİ ÇIKIŞI VAR YARADAN ÖYLE İSTEMİŞ HER DÜŞMEDE KALKMASINI BİLMEK ÖNEMLİ
    SAYGILARIMLA
    :))

    YanıtlaSil
  4. Neler geçiyor , neler unutuluyor . Bazı şeyler ise büyük izler bırakıyor. Rabbim kaldıramayacağımız şeylerle imtihan etmesin bizi inşallah. Sevgiler Ayşecim.

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...