Pazar, Şubat 05, 2012

Pazar şarkısı

Bugünkü şarkımız Emir Kustrica'nın  Çingeneler zamanı filminden. Goran Bregoviç'e ait bir şarkı. Talijanska. Anlamı İtalyan demek  olan bu mükemmel şarkı filmin müziklerinden sadece biri. Bir diğer sevdiğim ise Ederlezi. Onu da bir başka pazar paylaşalım .
Talijanska beni çok eskilere götürüyor. Babamın akordeonu vardı. Krem rengi, sedefli. Ağırdır akordeon. Çocuk olarak onu taşımak , körüğünü çalıştırmak ne mümkün. Yere koyar önce körüğü çeker, açabildiğim kadar açar, sonra da körükteki hava bitene kadar tuşlara basardım. Biraz daha büyüdüm, dizime alabiliyordum. Öyle öyle çalıyordum. Çalmak derken, rastgele basıyordum klavyenin tuşlarına. Her tür müzik aletinde "daha dün annemizin kollarında yaşarken" melodisini çalabiliyorum . İşte çalabildiğim yegane müzik oydu o zamanda. Sonra akordeonumuz kuzenime gitti. Gidiş o gidiş.
Şimdi kahve zamanı. Kahve ile birlikte Talijanska tabii ki ve anılara yolculuk.

Müzik ruhun gıdasıdır TIKLAYINIZ

2 yorum:

  1. Bazi sesler, kokular vardir..nerde duyarsaniz duyun sizi bir anda mutlu eder..akordeon da öyle benim icin, iyi ki ugramisim, mutlu ayriliyorum.

    keyifli bir pazar dilegi ile..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, ziyaretinizle memnun ettiniz beni. Mutlu olmanız da ayrıca mutlu etti.
      Akordeon sesi etkileyicidir gerçekten. Bazı günler sokak çalgıcıları geliyor apartmanımızın önüne, çok güzel çalıyorlar. Hele ki uykuda isem o sırada, o sesle uyanmak muhteşem oluyor. :)

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...