Salı, Şubat 07, 2012

Sevgililer günü

Yine bir sevgililer gününe çok az bir zaman kaldı. Hazırlıklar tamamlanmak üzeredir büyük ihtimal. Bu günü kim icat  etmiş biliyor musunuz ? Kökeni Roma Katolik kilisesine dayanıyormuş. Aziz Valentine günü  olarak da geçiyor (St. Valentine's Day ) . Valentine adında bir din adamının adına ilan edilen  bir bayram  günü olarak ortaya çıkmış. Sonra türlü şekiller alarak, çağlar boyunca değişerek bugünkü duruma gelmiş. Nereden nereye. Tüm bu evreleri okumak isterseniz TIK
Tüketim toplumu olarak bir çok şeyin suyunu çıkardığımız gibi, bu günlerinde suyunu çıkarıyoruz bana göre. Bir de anlamadığım, kendi bayramlarımıza göstermediğimiz özeni, yabancıların bayramlarına gösteriyoruz. Neyse, olmuş olan :)
Bana göre, sevgi öyle tek bir günde, hediye alıp birbirini mutlu etmeye çalışmaktan ibaret değil. Bana göre her gün sevgililer günü olmalı mesela. Sevgilim bana her gün  hediye almalı. Hatta her gün dışarıda yemek yemeliyiz. Her gün elinde çiçeği ile gelmeli. Her gün güzel sözler söylemeli, her gün beni en az bir önceki gün kadar sevmeli ve bunu bana hissettirebilmeli. Yoo , başka isteğim yok. Bu kadar yeter. Tabii ki şaka tüm bu sözlerim.

Sevgililer günü yaklaştığına göre  ne yapılmalı , sevgili nasıl mutlu edilmeli. Ufak bir araştırma yaptım neler yapılıyormuş diye.  Bakalım neler yapmak gerekiyormuş. İşte bir kaç sevgililer günü önerisi.

*Sevgilinizi  şımartın.
Peki ama 15 Şubat günü ve sonrasında hayal kırıklığına uğramaz mı o sevgili.
*Mum ışığında romantik bir yemek yiyin
İlk sevgililer günü için denenebilir belki. Ama yıllar geçmişse aradan, o yemeğin ; yesek de bir an önce eve gidip ayakları bi uzatsak modunda olacağından kuşkum yok. :)
*Gazeteye ilan verin
Sevgililer gününde gazetelerde aşk ilanları yayınlanıyor. Beni sevdiğini gazeteden okuyunca daha mı iyi anlayacağım ki.?
*Romantik her fırsatı kendinize çevirin. Kar  yağıyorsa sıcak salep yada kakao eşliğinde izleyin, yağmur yağıyorsa çıkıp el ele yürüyün, onun gözlerinin içine bakarak sevdiğinizi söyleyin. 
Bana kalırsa bunları bir gün değil, her gün yapın.

Bir sürü web sayfası dolaştım,  liste bu ve benzeri , bilinen bir sürü öneri ile uzayıp gidiyor. Psikologlar ,bu özel günde eş yada sevgiliden ekstra romantik şeyler beklendiği için, bu günün ilişkide krize bile yol açabileceğini söylüyorlar. Pek çok evlilik yada ayrılık kararı bu günde veriliyormuş. Aman dikkat , beklentilerinizi kontrol edin. Bildiğim bir şey  var ki, genel olarak erkekler bu tip günlerden pek haz etmiyorlar. Ama yine de bir şekilde bu günü geçiştirmeyi beceriyorlar. Bu üstün çabalarından dolayı tebrik etmek lazım. Kadınlar için bu işler daha kolay. Kadın doğası gereği , her zaman daha romantik, daha duygusal . O yüzden de bu tür günler bir çok kadın için külfet değil zevk gibime geliyor. Yanılıyorsam söyleyin.

Benim , kadınlara sevgililer günü için önerime gelince. Evi bir güzel temizleyin, onun sevdiği yemeklerden yapın, güzel bir sofra hazırlayın. Misler gibi , temiz pak ve ucuza hazırlanmış yemeğinizi yiyin. Sonra salona geçin. Sonrada kumandayı erkeğinize vermek şartı ile, kanepeye yerleşin birer bira açın,  bağıra çağıra birlikte maç izleyin. Sevgiliniz yada eşiniz maç izlemeyi sevmiyorsa, kumandayı yine ona verin , yine bira açın ama bu kez sessiz olun, sessizce yanında oturun . Onu kumandası ile baş başa bırakın. Eminim çok mutlu olacaktır. Bana dua edeceğinize garanti veririm :))

Erkeklere bir öneride bulunamayacağım . Çünkü bana göre , sevgililer günü çok da önemli bir gün değil. Ama bayan okuyucu arkadaşlarım neler istedikleri hakkında yorumda bulunurlarsa, erkek okurlarda belki bundan istifade edebilirler.
Ve çok sevdiğim 1 kadın 1 erkek videosu ile sizi baş başa bırakıyorum. Umarım dilediğiniz gibi bir sevgililer günü geçirirsiniz. Dahası dileğim, ömür boyu sevilmeniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...