Pazartesi, Temmuz 08, 2013

Vişne terletme

Önce pazara yada markete gidiyorsunuz. Bir güzel vişne alıyorsunuz. Sonra eve gelin. Sakın başka bir yere uğramayın. Eve gelir gelmez, vişneleri paketten çıkartıp bir güzel yıkıyorsunuz. Buraya kadar olan kısım anlaşılmıştır sanırım. Anlamadıysanız baştan anlatabilirim. Evet şımardım haklısınız. Bazen böyle şımarırım işte.



Vişne terletmesi benim en sevdiğim şeylerden birisi. Sanırım daha önce de blogda bahsetmiştim ama bir kez daha tekrar yapalım belki okumayanlar okur. Pek bilinen bir şey değil sanırım vişne terletme. Belki de yöresel bir şey. Çocukluğumda anneannem öğretmişti bana. Bahçedeki vişnelerden yapıp yemiştik. Komik de bir anısı vardır bende. Kuzenimle beraber memlekette, anneannemin evinde vişne terletme  yapıyoruz. O zaman bakır küçük taslar vardı, onda yapıyorduk. O arada ne olduysa biraz atıştık, sinirlenen kuzenim bakır tası şrankkk diye başıma vurmuştu. Hala anlatır anarız  o günü.



Nasıl mı yapılıyor ? Vişnelerin saplarını koparıp yıkıyorsunuz. Bu işlem için iki çukur kase ve tuz lazım. Vişneyi kasenin birine koyuyorsunuz, bolca tuz atıyorsunuz. Tuzu bol olursa lezzeti daha güzel olur. Çekinmeyin atın. Sonra diğer kaseyi üzerine kapatıp başlıyorsunuz sallamaya. Bir kaç dakika yeterli olur. Vişneleriniz terlemiş ve yenmeye hazır hale gelmiştir.
Şimdi vişnenin tam zamanı. Deneyin derim bu lezzeti. 
Afiyet olsun




8 yorum:

  1. biz bunu çocukken olmamış üzüm taneleriyle yapardık sen anlatınca kuzeninle anını benimde aklıma arkadaşımla yaptığım üzüm korukları geldi :) ey gidi günler ey ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evetttt, korukla da çok güzel olur. Olsa da yesek. :)

      Sil
  2. aaaa ben de ilk defa duydum.
    denerim ki bunu.
    aaaa pek hoş bişiye benziyo.
    :)

    YanıtlaSil
  3. Bayıldım.
    Terletmeyi de ilk kezz duydum desem yeridir. Kesinlikle denenecektir.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. yeşil erikle yemiştim ben de bunu

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...