Çarşamba, Nisan 27, 2016

Ah zavallı çocuklar

Hepimiz çılgınlar gibi sosyal medyacı olduk. Akşama kadar facebook, instagram, snapchat ve daha bilmediğim bir sürü yerde dolanıp duruyoruz. Bu nasıl bir salgındır , yediden yetmişyediye herkesi etkisi altına aldı. Daha az okuyor, daha çok tüketiyoruz. Daha bir sürü bır bır bır yazabilirim ana ne gerek var hepimiz hepsini biliyoruz. Çoğumuz kendi halinden memnun değil, internet yada sosyal mecra detoksu yapmaya çabalıyor. Kısacası hepimize bir haller oluyor. 

Bende sürekli kullanıcılardan biriyim. Hemen hepsini gayet aktif olarak kullanıyorum. Zaman zaman detoks yaptığım oluyor. Şu kadar saat bakmayacağım diyor ve bakmıyorum. Hoş, bende vakit hem çok hem yok, yani ona zaman ayırmak için görev aksatma gibi bir durumum yok. Ama sosyal medya sitelerine bakacağım diye trafik kazalarına sebep olanları, yemeği yakanları, çocuğu ile ilgilenmeyenleri  vs. vs biliyorum. Geçen bindiğim bir takside şoför beyle, kazaların çoğaldığından söz ediyorduk. Kendisi gün boyu trafikte dolaştığı için olaya daha hakim elbette. Son dönemde kazaların artış ve oluş sebebinin çoğunun cep telefonu ile ilgilenmekten kaynaklandığını söyledi. Bindiğim bir başka takside ise, şoföre " havalarda birden soğudu"  dediğimde, cep telefonunu eline alıp, bana bütün bir haftanın nasıl geçeceğini, hangi sıcaklıkta olacağını nakletti. Bu esnada araba sağa sola kaydı ama kimin umurunda. İkaz etseydin mi dediniz ?  Valla ben uzun zamandır insanlara kışt demeye korkar oldum. Canımın derdine düşmek var işin ucunda. Kornaya basmaya bile korkuyorum araba kullanırken. Hemen eller kollar havaya kalkıveriyor zira. Agresiflik son haddinde.

"Ah zavallı çocuklar"a gelince. Sosyal medyada son günlerin modası, küçük çocukları üzerinden prim yapan anneler. Doğduğu günden başlıyorlar; içti, sıçtı, kustu, küstü, uyudu uyandı bütün anlarını kayda alıp paylaşıyorlar. Bunun üzerinden para kazananlar, çocuğun mamalarını bedavaya getirenler, giysi ihtiyacını karşılayanlar mevcut. Dolayısı ile de bunu gören diğer annelere örnek teşkil ediyorlar ve bu akım çığ gibi büyüyor. İnstagramın keşfet bölümünde 30 paylaşımdan 15 i bebek videosu.  Masum bebeler birer medya maymunu oldu. Tercih meselesi elbette. Kimseye karışmak gibi bir hakkım ve niyetim yok. Üzüldüğüm; hiçbir şeyden habersiz kameralara poz veren, maddi çıkarlar için kullanılan masum bebekler. Yıllar sonra anneleri hakkında ne düşünecekler  diye merak etmekten kendimi alamıyorum. Henüz izin verme yetkileri  yok, kullanıldıklarının farkında da değiller elbette. Yapılanlar doğru mu ? Yanlış olan ben miyim ? O çocuklar için ben üzgünüm bunu biliyorum.

Diyorum ki; ah zavallı çocuklar, yazık size !!


6 yorum:

  1. Ah ne kadar haklısın! Benim aklımın almadığı yeni moda anneciliğin kendilerini bu kadar mükemmel anne gösterip nasıl oluyor da gün içinde bilmem kaç tane fotoğraf/video yükleyebildikleri! Bebeklerle kim oynuyor, gerçekten kim ilgileniyor orası meçhul.
    Ben de üzülüyorum o bebeklere/çocuklara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semicim, işin o kısmı daha da üzücü elbette. İlgi meselesi yani. O çocukların şımarıkça hallerine alkış tutulması, ilginç videolar hazırlamak için çocukların iyice şımartılması, ileride oluşacak psikolojik sorunlar vs.vs. O kadarrr çok şey var ki üzüldüğüm.

      Sil
  2. Ne güzel ifade etmişsiniz .Bir çocuğum yok ama bir kedim var ve 15 yıldır birlikteyiz.Telefon ve tabletten nefret ediyor .Onu ihmal etmiyorum , aksine yaşlandığı için daha çok ilgileniyorum ama o elimden düşmeyen bu iki aleti kıskanıyor.Ya çocuklar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar da tablet ve telefon delisi olduğu için çok zaman ana babalar, eşlerde büyük kıskançlıklar yaşıyor malum. Hayatlarımız çok altüst oldu. Eski günleri daha çok özler olduk.

      Sil
  3. Söylediklerinize katılmamak elde değil. Ama devir değişiyor, sürekli yeni akım ve alışkanlıklar geliyor. Sosyal medyanın da yerine gelecek bir şeyler çıkacaktır diye düşünüyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devir çok hızlı değişiyor gerçekten. Haklısınız yakında sosyal medya yerine birşeyler mutlaka gelir. Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...