Pazar, Aralık 04, 2016

Benden şeyler

Sabah, güzel ve mutlu bir kahvaltının hemen ardından yolum salona düştü. Annemden yadigar orkidem iki daldan çiçeğe durmuşken onu sevmemek olmaz diye yanına gittiğimde bir de ne göreyim, pis Ziya ( cennet papağanım ) çiçeğimin bütün tomurcuklarını tek tek düşürmüş , bi dalıda ortasından koparmış atmış. Çok üzüldüm. Çiçeğin tomurcuklarını toplayıp elime aldığımda ağlayacaktım neredeyse. Döndüm kafese yüzümü , anlamasa da bağırdım, "cezalısın Ziya, kafesten çıkmak yok bir hafta ". 

Sonra anlık bir düşünceyle, hayat bu duruma öfkelenecek kadar uzun değil, n'apalım olmuş bi kere, boşa üzme kendini , boşa bağlanma bu kadar dünya hallerine deyip yoluma devam ettim. Öyle ya , zaman su gibi akıp gidiyor, bu kadar küçük bir şeye öfkelenecek zaman yok. Metin Hara'nın  Yol kitabında dediği gibi;
"Stres , tehlike varken seni yaşatır, yokken seni öldürür "

İnsan yaşamanın özünü küçük yaşlarda anlayabilse keşke. Yaş ilerleyince anladım ben birçok şeyin güzel ve kısalığını. Daha farklı bakıyorum şimdi , yapabildiğim kadarı ile tabii. Bazen rotadan çıkıyorum yinede. Yaşlılar gençlere öğütler verir  " gençliğinizin kıymetini bilin" diye, ne çok haklılarmış da geç anlamışız. Ve geç anlayacak yeni gençlikte. 

Yeni gençlikten hiç ümidim yok benim. Sizin var mı bilmem ? İnsan gözlemlemeyi çok severim, bakıyorum ve gördüğüm gençlerden korkuyorum. İnşallah göremediğim gençlerde vardır ümit. Sıfır küfürlü bir ailede büyüdüm belkide ondadır yadırgamam ama nedir bu kadar küfürlü konuşmak, kızlar erkeklerden daha küfürbaz olmuş. Evliliklerinde de küfürbazlar ve saygı bekliyorlar. Karmaşık.... İki gün önce şahit oldum bir AVM'nin yemek katında iki genç sevgilinin kavgasına. Birbirlerine o. çocuğu diyorlardı ve kız masanın altından oğlanın bacaklarını tekmeliyordu. Sizce evlendiklerinde ne yapar bu iki genç evin içindeki kavgalarında. ??

Pazar sabahı ruhunuzu daralttım di mi ? 

Emre Aydın şarkılarını severim. İki gün önce yeni single'ı çıktı. Sen beni unutamazsın. Blogumda sağ sütunda "müzik ruhun gıdasıdır" başlığı altında yayınladım. O, bugünün bonus şarkısı olsun. Malum, pazar günü müzik günü bu blogda. Neler seçtim sizin için dinlemek için şarkı adlarına tıklamanız yeterli. 

Bryan Adams / You Belong To Me   Bu parçada sesi biraz fazla açıp, tüm aile piste fırlayıp dilediği gibi şımarıp dans edecek, böyle bir şart var !!

John Legend / Love me Now  Şimdi sev beni ... Bu şarkının şartı da herkes birbirini sevdiğini söyleyip sarılacak. !!

Rihanna / This is What You Came Bu şarkı ise , güncel olanı takip etmeyi ihmal etmeyin öğüdünde bulunan sevgili Betül Mardin'in bu şahane önerisine uymak için. !!

Vücudunuz yaşlansa da siz daima genç bir ruha sahip olun. Mutlu pazarlar. 
                                                          


8 yorum:

  1. Bir alimden bir zalim, bir zalimden bir alim olabilirmiş. Elbette hidayet meselesi. İnsan gençliğinin kıymetini vaktin kıymetiyle eşitleyebilir. Geçmiş geçmiştir belki ama içinde buluduğumuz anı değerlendirebilsek yeterlidir. Yeniden diriliş ve ikinci bahar boşuna denmemiş. Müziğin ruhumuza kattığı değer, hayatımıza kattığı değerin üstünde de yeri olan bir değer. Herşey gelip geçsin. Geriye inanç ve ümid kalsın yeter. İşte o zaman aşk da var, dostluk da var, mutluluk da var, huzur da var. Bir orkidenin insan ahyatındaki varlığı hangi değerle ölçülür... Çiçekleri seven maneviyatı yüksek demektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir yorum. İnanç ve ümid hiç tükenmesin diyelim o zaman . Çiçekler candır.

      Sil
  2. Yeni neslin iletişimi şekli bu galiba diyorum ben de :) Yaş ilerledikçe kuşak çatışması mı yaşıyoruz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İletişimleri tekme tokat küfür olduğu için ümidim yok, keşke daha düzgün ama bizden faklı iletişim sağlasalar, kuşak çatışmasına razıyım o zaman. :)

      Sil
  3. Ziya mı o güzel renkli kuşun adı.Yaramaz demek ki üzmüş sizi. Gençler konusunda haklısınız. Şimdinin gençleri bizim gibi yetiştirilmediğinden sanırım gerçekten çok farklılar, küfürlü konuşmanın neyine özeniyorlar anlamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziya, yaramaz Ziya :) Oysa özenilecek ne meziyetler var dimi ? Ziya gibi yaramaz bu gençler.

      Sil
  4. eski-yeni kuşak çatışması

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küfürlü çatışmasak ama çatışsak hep ileri doğru :)

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...