Salı, Temmuz 07, 2015

Tarhun

Vücut, ihtiyacı olan yiyeceği bulduğu zaman , bize de bir yeme isteği geliyor olabilir mi ? Mesela hiç yoğurt yemeyen ben uzun süredir hemen her gün yoğurt yiyorum. Bakalım ne zaman dur diyecek vücudum. İşte tarhun da vücudumun ihtiyaç duyduğu bir bitki herhalde, şimdi de tarhun yiyorum . Bir süredir midemde oluşan ekşimenin, tarhun yedikten sonra azaldığını gördüm. Faydalarını inceleyince de mideye iyi geldiğini okudum. E iyi ki iyi geliyor. Mutluyum ekşimeler hafiflediği için.


Tarhun fotoğrafta gördüğünüz bitki. Benim tanışmam yurt dışında yaşayan bir arkadaşım sayesinde oldu. O methetti , ben de tesadüfen pazarda bulunca, merhaba tarhun, merhaba Füsun durumu oluştu. O gün bugündür de görüldüğünde alınan bitkidir. Her yerde satılmıyor bildiğim kadarı ile, ben marketlerde tazesini görmedim mesela. Pazara da  bir tek pazarcı getirir, başka tezgahlarda yok. Bayburt civarında yetişiyormuş çoklukla. Ankara da ise Çubuk'ta yetiştiğini okumuştum. Gaziantep'de de biliniyor ve satılıyormuş.

Her yıl bitkinin yaşını iştahla yerken ,bu yıl ilk kez kurutacağım. Deneme amaçlı dört demeti  kurutmak üzere serdim. Gölge yerde kuruması gerekliymiş. Kurusu da mideme aynı etkiyi gösterirse, gelecek yıl daha fazla kurutabilirim.Lezzeti ve kokusu için şunu diyebilirim,  keskin bir aroması var ve yerken ilk aklınıza gelecek şey büyük ihtimalle rakı olacaktır.

İnternette bazı web sitelerinde  okuduğum faydaları şöyle:

  • Bağırsak solucanlarını düşürüyor
  • Mide ve bağırsak gazlarını gideriyor.
  • Vücutta biriken tuz ve suyu atıyor.
  • Sindirimi kolaylaştırıyor.
  • Mide ekşimesine iyi geliyor.
  • Ciğer yaralarına iyi geliyor.
  • Diş ağrısını hafifletirmiş.

Bu bitkiyi denemek isterseniz şimdi tarhun'un tam zamanı. Unutmamak gereken tek şey , doktora danışmadan tedavi amaçlı kullanmamak. Çünkü yararı kadar zararı da olabilir. Tazesini yemeklerin yanında lezzeti için yemek ise ayrı bir şey. Bol bol yiyin o zaman, çünkü zaten kısa bir süre bulunabiliyor yaşı.

Ne yapıyoruz ?
ABARTMIYORUZ ...

6 yorum:

  1. adını biliyorum ama kendisiyle hiç teşrif etmedik doğrusu,
    ama çok da merak ettim.yarın semt pazarına bi bakayım.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgiler Havvacım, bulursun inşallah. Bulur da tadarsan haber ver bana da :)

      Sil
    2. Bir arkadaşım yeşil zeytin, ceviz ve tulum peyniri ile salatasını yapmıştı. Harika olmuştu. Faydalarını da senden öğrenmiş oldum. Bulmak için pazar araştırmalarına başlıyorum o halde :))

      Sil
    3. Güzel fikirmiş bu salata ,tulum peyniriyle yakışır eminim. Bakalım bulabilecek misin ?

      Sil
  2. Gerçekten tadı aynı rakı....ama çok faydalı...Takipteyim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rakı tadı olduğu için çok kişi sevmiyor :) Kurudu bakalım benim tarhunlar. Ben de takipteyim sevgiler .

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...