Pazar, Ekim 23, 2016

İnsanlar

Amerika'da Michigan eyaletinde bir hırsız, 30 yıl önce bir marketten  800 Dolar para çalmış. 30 yıl sonra NBC tv'ye yazdığı isimsiz mektupla market sahibini bulmalarını istemiş. Çünkü çaldığı parayı faizi ile birlikte kasaba şerifine yollamış. 1200 Dolar. Şerife  yolladığı zarfta şu not varmış.
 “Ne kadar üzgün olduğumu söyleyemem. Bugüne kadar suçluluk duygusuyla yaşadım. Eğer o kişiyi bulursanız, lütfen çok üzgün olduğumu söyleyin”


İngiltere'de yapılan bir araştırmada boşanma sebeplerinin üçte ikisi "çocuk ağlaması" yüzündenmiş. Yapılan bir ankete göre çocuğu olan çiftler gece altı saatten az uyuyormuş. Ankete katılanların yüzde 45’i, aldıkları uyku ilaçlarıyla güvenli olmayan yerlerde, her 20 kişiden biri de araba kullanırken şoför koltuğunda uyuya kaldıklarını söylemişler. Bir psikolog ise yeterli uyuyamayanların alkolikler kadar tehlikeli olabileceği görüşündeymiş. Çocuk ağlaması nedeniyle yaşanan uykusuzluk, yorgunluk ve huzursuzluk gibi sağlık nedenleri boşanma sebebi olarak gösteriliyormuş. 

İnsana sormazlar mı ?  Bu çocuğun  ağlayacağını bilmiyor muydun  diye ?


30 yaşında Amerikalı iş adamı mutlu olmadığını hisseder bir gün. Çocukluk arkadaşı ise gayet mutlu görünmektedir. Nedenini düşünür. Arkadaşı uzun zamandır minimalist bir yaşam sürdürmektedir. Bizim mutsuz iş adamı da (iş insanı) bunu denemeye karar verir. Evinde bir parti verir ve bu partide arkadaşları ile birlikte bütün eşyalarını kolilere yerleştirirler. Diş fırçasını bile. Ve sonrasında kutulardan sadece ihtiyacı olan eşyaları, o an neye ihtiyacı varsa çıkarmak sureti ile kullandıklarını belirler. Kolilerde kalan eşyalara ise hiçte ihtiyacı olmadığını fark eder ve bir kısmını bağışlar, bir kısmını satar. Daha sonra, daha az çalıştığı ve daha az maaşlı bir işe geçer, evini de küçültür. Yaşamına bu şekilde devam eder. Arkadaşı ile birlikte bu konuyla ilgili bir de internet sitesi kurmuşlar. Mutlu muymuş şimdi diye soracaksınız dimi. Ne yazık ki onu yazmamışlar haberde . Henüz okuyamadım ama o kısmına internet sitelerinden bakalım . TIK  Ben de böyle bir hayat kurmayı  hedefliyorum bu arada.



Yine İngiltere'den bir insanlar kompozisyonu. İngiltere'de parkta yaralanan çocuk sayısında son beş yılda üç kat artış olmuş. Suçlu kim biliyor musunuz ? Akıllı telefonlar. Uzmanlar akıllı telefonların ebeveynlerin dikkatini dağıttığını ve çocukları ile yeterince ilgilenmediklerini fark etmişler. Uzmanların yaptığı araştırmada parkta cep telefonlarından gelen mesajlara bakan ve e-postalarını kontrol eden ebeveynlerin çocuklarına odaklanamadığı ve bunun farkında olan çocuğun da anne ya da babasının dikkatini çekmek için genelde neticesinde kendisini yaraladığı tehlikeli hareketler yaptığı ortaya çıkmış. 


Demek ki  neymiş, telefonların değil ebeveynlerin akıllı olması daha çok gerekli imiş. 




** 2013 tarihli bu yazıyı yeniden yayınlamak istedim.


**foto: pinterest

16 yorum:

  1. herşeye sıfırdan başlamak...tam benlik

    YanıtlaSil
  2. Herşeye yeniden başlamak mutlu edecekmi biz insanlar yine buluruz mutsuz olacak birşeyler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azından daha az stres olur gibi geliyor bana .

      Sil
  3. Yıllar önce ben de Amerika da başlayan yeni bir akımı okumuştum. Hayatını 100 parça eşya ile geçirmek ve yenisini almamak üzerine. Bunun yerine gereksiz eşya ve türlü seylere harcadığın parayı tatile,tiyatroya daha dogrusu keyifli vakit geçirmeye harcıyorsun. Çok mantıklı gelmişti bana. O zamandan beri her gördüğüme veya beğendiğime atlamıyorum. Bu nedenle yabancıların yaptigi garaj satışları da bana çok mantikli geliyor. Benim isime yaramayan birşeyin belki baskasına yarari olacak belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok müsrif bir hayat yaşıyoruz aslına bakarsan Lilacım. O kadar fuzuli eşyamız var ki. Dediklerine aynen katılıyorum.

      Sil

  4. füsunnn
    severim ben o küsmüş kızı

    ;)

    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  5. Minimalist yaşam kısmı hariç yazının kalanına baştan sona katılıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende minimalist yaşamı uygulama niyetindeymişim ama maalesef yapamamışım :)

      Sil
  6. Çocuktan o kadar rahatsız oluyorsan ne diye yapıyorsun o çocuğun gunahı ne?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk yapmakla iş bitmiyor, doğru, o masumların günahı ne ?

      Sil
  7. Yaşamda kum tanesi izlere nasıl da ihtiyacımız var. İlk olay çok ilginç. Vicdan azabı insanı geri dönüşlere zorluyor.
    Kendimize yetecek kadar eşyayla yaşamak en güzeli.
    Çocukların sesine tahammül edemeyen dünyanın gidişatına nasıl tahammül eder?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel söylemişsiniz "Çocukların sesine tahammül edemeyen dünyanın gidişatına nasıl tahammül eder?"

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...