Cumartesi, Eylül 17, 2016

Oxalis Corniculata


Bugün bir başka güzel.


Sabahları uyanır uyanmaz ilk işim, balkonda beni bekleyen güvercinleri mutlu etmek oluyor. Çünkü genellikle suları bitmiş oluyor ve su kabının başında mutlaka bir bekçi kuş duruyor. Ben su kabını doldurunca, sırayla ziyarete başlıyor diğer kuşlar. İçen gidiyor, yenisi geliyor hemen. Bahçede bol miktarda serçe var ama şehirde çok az. Olanlarda balkona gelmiyor. Güvercin ve saksağanlardan korkuyorlar sanırım. İtiraf edeyim , serçeleri daha çok seviyorum.

Kuşların su işi bitince,çiçeklerin suyla buluşması başlıyor. Onlarda gözümün içine bakıyor ne zaman bize sıra gelecek diye. Dikkatli bakarsanız sizde görürsünüz size nasıl batıklarını. Bu sabah çiçeklere su verirken, birden,  bir patlamaya tanıklık ettim. Minnacık bir yonca çiçeğim var ( Oxalis corniculata ) , kendi kendine çıktı bir saksının içinde. . Mercimek tanesi kadar sarı çiçek açar. Zehirli yabancı otlar kategorisinde yer alıyor .  Türkçe adı Boynuzlu Ekşi Tırfıl . Yaprakları ekşimsi olduğu için böyle demişler. Bu sabah tam ona su verirken, çiçekten bir şeylerin fırladığını gördüm. Çıtır çıtır da ses çıktı o anda. Şaşkına döndüm, hatta çiçekten uzaklaştım. Önce böcek sandım, suyu görünce zıplayıp kaçıyorlar dedim. Üstüme de sıçradı çünkü.  Yakın gözlüğümü takıp ( yaşlıyım ben epeydir ) bakınca anladım ki, tohumlar patlıyor ve etrafa saçılıyor. Patlama öyle şiddetli ki, tohumlar uzağa düşebiliyor. Gönlüm bu mucizenin güzelliği ile mest oldu. Varoluşu izlemek müthiş bir şey.

Nerelere gittim bu olaydan sonra, neler neler düşündüm bir bilseniz. Her gün bir mucize oluyor etrafımızda farkında olsak da olmasak da. Bugün o mucizelerden bir tane de ben istiyorum. Çağırıyorum " gel "diye !






2 yorum:

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...