Salı, Ocak 11, 2022

Tüylü Pavlonya

 Günler çok yönlü sıkıntılı , yorgun, yaslı ve acılı  geçerken bilgiye yönelmeyi seçtim bugün için. Aksi durumda, belki de çıkışı olmayan koyu karanlık bir tünele gireceğim. 

Aslında bugün her şey, sahip olduğum bir kitapta Tüylü Pavlonya ile tanışmam ve onu araştırırken kendimi başka bir yolda bulmamla başladı .Sonrasında ise  "Hiçbir şey yapma" diyen beynimin sesini susturmak isterken " Hiçbir şey yapma tarımı " ile tanışmam ise hoş bir tesadüf oldu . Masanobu Fukuoka'nın savunduğu bir yöntem bu. Kendisi Japonya'da  zengin bir ailenin çocuğu. Ziraat eğitimi almış, bitki patoloğu olarak kariyer yapmış. Bir dönem hastalanmış ve iyileşme sürecinde spiritüel bir deneyim yaşamış. Bu deneyim sonucu tarım uygulamalarını sorgulamaya başlamış, sonrasında  işinden istifa edip ailesinin sahip olduğu çiftlikte yaşamaya karar vermiş ve orada felsefesini oluşturmaya başlamış.

Fukuoka'nın tarım felsefesinin bizdeki adı "Doğal tarım". İngilizcede ise "Natural Farming" olarak geçiyor. Fukuoka tarıma sadece yiyecek üretme tarafından bakmıyor. Bir ekosistem kuran canlı organizmaları tanımayı ve bu ekosistemi farkındalıkla kullanmayı hedefliyor. Felsefesini de bunun üzerinden geliştiriyor. Doğal tarımın beş felsefesi ise şöyle sıralanıyor ki, kendi bahçemizde bilmeden bunu uyguluyormuşuz sanırım. 

İnsanların toprağı sürmesi işlemesi , makine kullanımı gereksizdir.
Hazır gübre kullanmak , kompost hazırlamak gereksizdir.

           Yabani otları temizlemek gereksizdir, yabani otlar en az müdahale ile belli bir seviyede tutulabilir.

           Böcek ilacı ve herbisit kullanmak gereksizdir.

           Meyve ağaçlarının budanması gereksizdir. 

Konu ve bu felsefe ile ilgili daha detaya ineyim derseniz ❕ ==> DOĞAL TARIM MERKEZİ 

Tüylü Pavlonya'ya gelince . Vatanı Çin olan , ılıman iklimleri seven, kışın yaprağını döken, 10-15 metre boy yapabilen , çok hızlı büyüyen , çiçekleri kokulu, kavak yerine yetiştirilebilen bir ağaç. Ve bir rivayete göre Japonya'da  çok  eskiden kız çocuğunun doğumu ile dikilir, kız evlenme çağına gelince de ağaç kesilir ve gövdesinden kızın çeyizi için gerekli ahşap eşyaları yapılırmış. Ilıman iklimde bahçesi olan okuyuculara önerilir. Ankara'da yetişir mi ayrı bir araştırma konusu olsun benim için. 






17 yorum:

  1. Kızın çeyizi için dikilen bir ağacı okuduğumu hatırlıyorum ama ismi imkânsız aklıma gelmezdi. Güzel bir hatırlatma oldu benim için:)
    İyi günler, keyifli okumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. :)
      Siz söyleyince ben de öyle bir şey okuduğumu hatırladım. Prenses Bari adlı kitapta mıydı acaba ?

      Sil
  2. Selam uzun zamandır yazmadınız görünce sevindim. Bu ağacı Aşağı Ayrancı'da birde bizim köyde görmüştüm. Ankara'da demek yaşıyor. Aklıma Avusturyalılar soğuk iklimde portakal yetiştirmişler demek ki uğraşınca oluyor.vSevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, zor bir dönemden geçtim o yüzden pek ilgilenemedim blogla . Teşekkür ederim, ben de yorumunuzu görünce sevindim, mutlu ettiniz sözlerinizle. Bizim bahçe Gölbaşında, Ankara'dan beş derece daha düşük oluyor ısı. Dolayısı ile kışın şehirde yetişen bitki bizim orda donabiliyor. Yine de araştıracağım. Kavak yetiştiğine göre belki bu da yetişir. Sevgiler.

      Sil
  3. Merhabaaa!
    Nerelerdesin? Tekrar yazmana sevindim, inşallah kötü şeyler olmamıştır.
    Senin bahçen de harika gördüğüm kadar ama Ankarada yetişir mi ki bu ağaç?
    zaten satılıyor mu ki bu ağacın fidesi, araştırmak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babamı kaybettim biliyorsun. Zor bir süreçte bir şeylere tutunmaya çalışıyorum. Ankara'da görenler var ama bizim orası Ankara'ya göre daha soğuk. Denemek lazım. Fidesi var sen alsana bahçene Buketcim güzel olur oralarda.

      Sil
  4. pavlonya çok meşhur yaaaa, peyzajcılar çok seviyo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilmeyecek gibi değilmiş valla. Hele rengi.

      Sil
  5. Tarım konusundaki paylaşım ilgimi çekti. Ağaç da ne kadar güzelmiş, o renkler harika. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ziyaretiniz ve yorumunuz için. Bende rengine bayıldım

      Sil
  6. Mrb.blogunuzda takipçi butonunu bulamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bende görünüyor ama bakayım tekrar. Teşekkür ederim

      Sil
  7. blogunu son yazıma koyduum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sen çok minnoşsun teşekkür ederim. :)

      Sil
  8. Keyifli bir yazıydı teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim, ben teşekkür ederim ziyaretiniz için .

      Sil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...