Pazartesi, Mart 21, 2016

İlk kez


Mailime bir karikatür gelmiş. Bir erkek ve bir kadın konuşuyor karşılıklı.
Erkek şöyle diyor :
-Hiç gitmediğim bir yere gidip , hiç yapmadığım bir şey yapmak istiyorum.
Kadının cevabı ise şöyle ;
- Harika . Mutfağa git ve bulaşıkları yıka.!!

Sabah sabah tebessüm ettirdi beni. Oradaki sloganı düşündüm bir an. Benim hiç bir yere gitmem mümkün değilse de şimdilik , hiç gitmediğim bir yere gitsem neresi olurdu acaba dedim. Düşünmeye yasak yok nasılsa.  Hindistan tapınaklarını merak ederim. E hadi Hindistan'a gittim diyelim. Hiç yapmadığım şey ne olacak derken bir festivalle karşılaştım. Holi festivali. Diğer adıyla renklerin festivali. Hintliler baharın gelişini rengarenk boyaları vücutlarına sürerek ve birbirlerine boya atarak kutluyorlarmış. Fotoğraflara bakınca eğlenceli gibi görünüyor.



Boyaların renkleri  muhteşem bir kere. İnsanı cezbediyor.Pembe ve mavi boyarım ben kendimi.




















Bu festivalin geçmişinde mitolojiler ve efsaneler var. Hint mitolojisine göre kötülük kralı Hiranyakaşipu, Hindu tanrısı Brahma tarafından ölümsüzlükle ödüllendirilmiş. Zamanla  Hiranyakaşipu, herkesin sadece ona itaat etmesini istemeye başlamış. Bunun üzerine oğlu Prablah, babasına karşı çıkmış  ve ona itaat etmeyi reddetmiş. Hiranyakaşipu oğlu Prablah’ı öldürmeye çalışmış ama  tanrı Vishnu, Prablah’ı kurtarmış. En sonunda Hiranyakaşipu, onu kız kardeşinin kucağında uyurken yakmayı planlamış. Ancak kız kardeşi Holika’nın üzerinde bir şal varmış ve  ateşte yanmıyormuş. Holika, kendi hayatını tehlikeye atıp kardeşi Prablah’ı kurtarmak için şalını üzerinden çıkarıp ona vermiş. Prablah kurtulmuş fakat Holika orada ölmüş. Hindu tanrısı Vishnu bunun üzerine Hiranyakaşipu’yu öldürerek yerine oğlunu getirmiş.
İyinin kötüye karşı zaferini simgeleyen Holika'dan esinlenilerek festivale Holi adı verilmiş. Festival her yıl baharın gelişi ile birlikte yapılıyormuş. Ve festivalin ilk günü Holika'nın kül oluşunu canlandırmak için büyük bir ateş yakılıyormuş .

Renkli kısmına gelince , o da bir başka mitolojiye dayanıyor elbette.
Mitolojiye göre, Hint tanrısı Lord Krishna arkadaşı Radha’yı kıskanır çünkü kendisi karanlık bir tene sahipken Radha’nın teni rengârenktir. Küçük Krishna, doğanın bu adaletsizliği karşısında annesi Yashoda’ya dert yanar. Annesi oğlu Krishna’nın gönlünü almak için yüzünü Radha’nınki gibi kendi seçtiği renklerde boyamayı teklif eder. Krishna bu teklifi seve seve kabul eder ve yüzünü boyar.
 Daha sonra bu oyun popülerlik kazanmış  ve zamanla  festivale dönüşmüş.
İşte ben bu ikinci gündeki rengarenk kısmına katılayım diyorum .


Renklerinde anlamı varmış .
Kırmızı_ Masumiyet
Yeşil_Canlılık ve enerji
Mavi_sakinlik ve ağırbaşlılık
Sarı_Dindarlık anlamındaymış. Festival Mart ayında yapılıyormuş.



Tontonum Jumbo nasılda eğleniyor. Sizin hiç gitmediğiniz yer ve hiç yapmadığınız şey ne olurdu acaba ?

Fotoğraflar pinterest den alınmışıtr.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...