Çarşamba, Mayıs 22, 2013

Evde dondurma yapımı


Bilenler bilir Magnum karadut-böğürtlen aşkımı. Yaz-kış dondurma yemeyi severim. Bir zamanlar (20 yıl kadar önce) evde kendim yapmıştım, gayet de güzel olmuştu  ama tarifi atmışım sanırım. Süt ve saleple yapılıyordu ama ölçü neydi acaba.? Sizde de unutkanlık var mı? B12 vitaminimize bi batırsak mı acaba ? Dondurma yesek unutkanlıklarımız geçer mi acaba ? Sabah sabah kendim kendimle konuşuyorum yine. Kendimin de ilgiye ihtiyacı var tabii, arada halini hatrını, isteklerini sormak gerek. Kendimin canı ev yapımı dondurma istiyor mesela. Katkısız, saf, leziz. Paket dondurmalar dondurmadan sayılmaz aslında. Gerçek dondurma yeme şerefine erişmiş bir kişi olarak ikisinin lezzetini de bildiğim için canım bu yüzden gerçeğini istiyor. Memleketimde meşhur bir dondurmacı vardı. Adı Hırış . İşte gerçek dondurmaydı onun dondurması. Bir de Aksaray'da Ağaçlı tesislerinde vardı bir dondurmacı. Ballı dondurma yapardı. Hala var mı bilmiyorum. Yolunuz düşerse oralara bi bakın varsa deneyin, lezizdir.

Birazcık araştırdım ve süzme yoğurtla yapılan bir iki dondurma tarifi buldum. Çok kolay görünüyor.  Gerçi içinde hazır krema var tarifin. E onda da katkı var. Pakete giren hemen her şeyde katkı var dimi ? Neyse yinede deneyeceğim bir ara. Denemek istersiniz belki siz de.
Tarifleri buraya aktarmıyorum. Sizi bulduğum  sitelere yönlendireceğim. Hem de bana not olur, yapacağım zaman açar bakarım.

İlki limonlu dondurma. Tarif  BURADA  . Görünüm gayet sağlıklı. Denemeden bilinmez elbette. Deneyen denemeyene bildirsin sonucu. Limonluya da bayılırım.

İkincisi kakaolu dondurma tarifi.  BURADA ....Yapımları birbirine çok yakın. Birazcık ölçüler değişik. Birinde şeker oranı daha fazla . 

Evde dondurma yapma isteğimin yegane sebebi içindeki zararlı maddelerden dolayı değil sadece, dedim ya tadı da farklı saleple yapılan dondurmanın.İşte şimdi onun tarifi geliyor. BURADA 

Sizin de tarifleriniz varsa öğrenmekten keyif alırım. Tüm bunlar denenene kadar Magnuma devam. 



4 yorum:

  1. Füsuncum iş yerindeyim ve akşam çıkışta dondurma yiyeceğim. İlk fırsatta ise bu tarifleri deneyeceğim:))
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun Vuslat. Ben de dolaptaki meyve şölenini yememek için zor duruyorum :)

    YanıtlaSil
  3. limonlu deneyim.

    karadut böğürtlen eveeet.
    :)

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...