Perşembe, Nisan 24, 2014

Ondan bundan şundan

foto : Füsun T.
Evlerimizdeki klozetler, mutfaklarımızdaki bulaşık süngerleri ve kesme tahtalarından daha az bakteri barındırıyormuş. Sebebi, klozet mikrop yuvası deyip, sık sık temizleniyormuş. Kesme tahtası ve bulaşık süngeri daha az temizleniyormuş. Bir bulaşık süngeri, klozet kapağından 200.000 kat daha fazla bakteri barındırıyormuş. Barınan bakteri e.coli.. Bu bakterinin bulunması , dışkı bulaştığı anlamına geliyormuş. Tatsız bir bilgi. Daha dikkatli olmak gerek demek ki. Benim mutfak takıntılarımdan biri, yıkanıp tezgah üstüne çevrilen kaplardır. Görürsem alıp kullanmam, alıp yıkar, bulaşık kabına çevirim. Süngeri ne yapacağız , içim kalktı vallahi. 

Uykunun öğrenme ve verimlilik üzerinde etkisi olduğunu söylüyor uzmanlar. Özellikle öğlen uykusu çalışanların daha verimli olmasını sağlıyormuş. Bunu bilen bazı şirketler, elemanlarını uyumaya teşvik ediyorlarmış. Bir fincan kahve sonrası 15-20 dakika uyumak, gün boyu daha zinde olmayı sağlıyormuş. Burada aklıma, her gün öğlen uykusuna yatan Vehbi Koç geldi. Başarısı ve uzun yaşamı. Demek ki baya bir işe yarıyor.  Uzun yol uçuş pilotlarının kısa süreli kestirmeleri dikkat ve uyanıklıklarını yüzde 45 oranında artırıyormuş. Tabii ki iyi bir yedek pilot eşliğinde diye belirtilmiş yazıda. Kronik uyu sorunları; kanser, kalp hastalığı, yüksek tansiyon , şeker, obezite, inme, dikkat eksikliği gibi rahatsızlıklara yakalanma riskini artırıyormuş. Uykunuz geldi mi, mışıl mışıl uyumayı ihmal etmeyin. Ve iyi bir uyku için altı ipucu.

Yatak odanız karanlık, serin ve sessiz olsun. 
Yatış ve kalkış saatleriniz belirli olsun. Hafta sonu bile aynı saatlerde uyumaya ve uyanmaya gayret edin.
Spor çalışmalarınızı, egzersizlerinizi, yatmadan en az dört yada altı saat önce yapın.
Gün içindeki şekerlemeleri kısıtlayın. Uzun süreler olmasın.
Öğleden sonra çay, kahve içmeyin.
Televizyon açıkken karşısında uyumayın. Ekranın yaydığı yapay ışık vücut saatinin şaşmasına sebep oluyor.
Bunları uygulayın, sağlıklı bir uyku çekin, güne zinde başlayın. 

Güne zinde başladınız . Sıra konsantrasyonda. Sakız çiğnemek konsantrasyonu artırıyor, stres seviyesini düşürüyormuş. 1.nci dünya savaşından beri biliniyormuş bu. Amerika'da o yıllardan beri  yapılan askeri eğitimlerde askerlere sakız çiğnemesi tavsiye ediliyormuş. Hem görsel hem de işitsel hafızayı geliştiriyormuş sakız çiğnemek. Ama ağzınızda sakız yokken çiğneme hareketi yapmak aynı etkiyi sağlamıyor. İlle de ağzınızda sakız olacak. Balon yaparken dikkat edin yalnız.



Tüm bunlardan sonra eğlenceli ve faydalı bir bilgi ile nokta koyacağız yazıya. Sallanan sandalyenin her derde deva olduğunu söyleyeceğim size. Ben öğrenince hemen bir tane edinme arzusu sardı içimi. Hem sallan, hem çayını kahveni yudumla, hem kitabını oku, hem de iyileş. İnsan daha ne ister. Ben şunu isteyebilirim, karşımda pırıldayan bir deniz ve muhteşem bulutlar. Faydası neler mi ?
Sırt ağrılarına iyi geliyor. 
Sallanırken endişe azaltıp  rahatlık sağlandığı için, vücudumuz ağrı kesici özelliği olan endorfin salgılıyor.
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite sorunu olan çocuklar, sallanırken daha iyi odaklanabiliyorlar ve daha çabuk öğreniyorlar.
Kan dolaşımını dengeliyor ve varislerde iyileşme sağlıyor.
Artritin tedavisinde doktorlar günde bir saat sallanmayı öneriyormuş. 
Ameliyat sonrası iyileşmeyi kolaylaştırdığına dair yeni bulgular da varmış. 
Sallanan bebeklerde gaz sorunu daha az yaşanıyormuş.
Veeee son olarak, kilo vermeyi kolaylaştırıyor. Günde bir saat sallandığınız zaman  150 kalori harcıyorsunuz.

2 yorum:

  1. İnsan daha ne ister. Ben şunu isteyebilirim, karşımda pırıldayan bir deniz ve muhteşem bulutlar......
    BİR DE BEN :)))

    Özledim, geldim, okudum, faydalandım, kaçıyorum.. Sevgilerimi bırakarak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii sen de ol o karede Vuslatcım :) Ne iyi ettin , benden de kucak dolusu sevgiler. :)

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...