Salı, Eylül 16, 2014

Vakıfbank



Sağımdan kalktım bu sabah. Oysa solumdan kalkmış kadar asabiyim. Çünkü uyanır uyanmaz aklıma bankamatik kartım geldi, keşke gelmez olaydı. İlk önce neden bu memlekette yaşıyorum , çekip gideyim dedim. Nereye gideceksem ? Sonra bir hışımla telefonu elime aldım sayıp söveyim diye bankayı aradım henüz açılmamış. Bankanın 7/24 olan bir hattı var, orayı aradım. Karşımda muhatap yok tabii ki. Bir bant kaydı ile muhatabım. Falanca işlem için biri, filanca işlem için 2 yi tuşlayın deyip duruyor. Tamam, iyi güzelde, benim derdimi anlayacak bir numara yok ki. Şikayetleriniz için şu numarayı tuşlayın demiyor. Şikayeti de geçtim, benim işlemim için gerekli tuş yok. Herhangi birini tuşlamaya karar verdim. Bağlandığım yer yine bir bant kaydı, o başka bir menü sundu, o menüden seçim yaptım, o başka bir menü sundu, o menüden de seçim yaptım o başka bir menü sundu. O anda kendime kızdım. Bu kadar kibar olacak ne vardı, keşke daha çok küfür öğrenseydin de bir bir sıralasaydın  diye. Telefonu hırsla kapattım.

Olay şöyle başladı efendim. Yalova'da bulunduğum sırada Termal'e gittim. Tam Termal girişinde Vakıfbank bankomat'ı gördüm. Aaa ne güzel dedim, para almamışım yanıma, dur şuradan çekeyim hemen. Demez olaydım. Kartımı bir güzel yuttu ATM cihazı. Hemen telefon ettim, ATM arızasını bildirdim, kartı dondurdum. O esnada bana kartımın en geç bir hafta içinde Yalova şubeye geleceğini söylediler. Peki dedim.  ATM den çıkarken oradaki taksi durağında duran beyler, bir haftadadır arızalı olduğunu, her gün bir sürü kart yuttuğunu söylediler. Neyse kart gitti, parada yok. Oh ne ala. Üstelikte bulunduğum yerde bankanın şubesi de yok. Hadi benim yanımda para alabileceğim birisi var, ya acil para ihtiyacım olsa, kartım yok , şubede yok yaşadığım yerde, ne halt edicem acaba. ? Hizmeti sunuyorsan arkasında durup gerekli işlemleri de en kısa sürede yapacaksın...

Eve döndükten bir iki gün sonra Yalova şubeyi aradım. Sorunumu anlatıp cevabı alana kadar inanın sinir katsayım beş kat arttı. Çünkü meramımı anlatana kadar bir kaç kişi ile muhatap oldum. Biz neden bu kadar lakayt, bu kadar geri zekalı bir millet olduk. ? Kart bir hafta içinde gelir demişlerdi ya, o süre onbeş gün içinde gelire döndü. O telefon konuşması sonunda da bilebildiğim sınırlı sayıdaki küfrü saydım. ATM cihazı bir haftadır kart yutuyor, arızalı olduğu bankaya bildiriliyor, onca insan mağdur oluyor, ama banka kılını kıpırdatıp cihazı onarmıyor, içindeki kartları bir an önce alıp sahiplerine ulaştırmıyor .. Nasıl bir iş bu yahu ! 

 Ben o zaman  zarfında Ankara'ya döndüm. 7/24 ü tekrar aradım. Kartımı iptal ettirip yenisini istedim. Tabi yazdığım kadar çabuk olmadı bu iş. Uzun dakikalarım yine telefon başında geçti. O ona şutladı, öbürü bir başkasına şutladı. Tam oldu sonunda derken, kadın demez mi standart kart basımı durdurulmuş, taraftar kart vereceğiz. Ulan ( affınıza sığınıyorum ) bunun durdurulduğunu bilmiyor musun, bana elli saat standart kart basılacağını söyledin. Lanet olsun dedim , para çekemiyorum istediğim an, olsun da taraftar kart olsun. Tamam ama altı lira kart parası alıcaz demez mi telefondaki bayan. Bir kez daha ULAN (bir afta bu satırlar için,) kartımı yutan sizin ATM cihazınız, kartı bana gerekli sürede ulaştıramayan sizsiniz, yaklaşık bir aydır kartsız geziyorum, bide üste para mı vereceğim. OHA ve ÇÜŞ.

Peki, ona da peki. Kartım ne zaman gelir ? Bir hafta içinde şubeye uğrayıp sorun. Ona da peki. Şubeye uğrayıp sordum, henüz gelmemiş. Ona da peki. Şubedeki kız " kartınız gelince zaten telefonunuza mesaj gelir, şubeye tekrar uğramanıza gerek yok" dedi. E iyi o zaman evde mesaj gelmesini bekleyim dedim. Günlerdir bekle bekle ses seda yok. Mesaj falan gelmiyor. Bu sabah şubeyi aradım, ne oldu diye, kartınız geldi demezler mi . Hani mesaj gelecekti cep telefonuma ???? Telefondaki kıza ( onun hiç bir şuçu olmadığını bilsem de )  aynen şöyle dedim rahatladım en azından.
"Bugün hastayım gelip alamayacağım, iyileştiğimde ilk işim gelip kartı alacağım, bir güzel yırtacağım ve hesabımı da kapatacağım "

Allah sizi bildiği gibi yapsın Vakıfbank. !'^+%&/(+%&/(^^+%+^^/  (vakıfbank sonrasındaki alfabe argo alfabesidir )

Gelelim asıl  meseleye. Genel olarak işini doğru dürüst yapan insan ve firma sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor memleketimde. Herkes aldığı maaşın peşinde. Herkes işi bir başkasına yıkma peşinde. Mesai saati 9:00 olan bir iş yerinde kapıdan içeri giriyorsunuz çalışacak eleman yok. "Şimdi gelirler efendim." Ben beklemeye mecbur muyum ? Saatinde işinin başında ol. İşte tam bu noktada beklemeyip gerekli yere ikazımızı yapmalıyız diye düşünüyorum. Biz ikaz etmedikçe çok şey daha da beter oluyor.   Bu örnekler o kadar çok ki. Kendi adıma yaptığım şey şu.  Gördüğüm aksilikleri mutlaka yetkili birime iletiyorum. Bu uyarılar çoğalırsa belki daha düzenli olmaya gayret ederler diye düşünüyorum. 








4 yorum:

  1. Bu bankaları herkes elinden geldiğince teşhir etmeli. Çıkan yazıları da sürekli internet dünyasında çevirip durmalı. Ağustos'ta Didim Akbük'teki Vakıfbank bankomatı günlerce arızada kaldı. Hiç ilgilenen olmadı. Onca kalitesiz ve abuk reklam yapmayı biliyorlar.
    Elinize sağlık. Selamlar, saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Selam saygı benden de size Mehmet bey. Sesimizi çıkarmadıkça daha da kalitesizleşiyorlar.

    YanıtlaSil
  3. ATM'ye arızalı yazısı yazmak çok zahmetli bir iş sanki. Bu ülkedeki iş bilmezlere sinir oluyorum bazen.

    YanıtlaSil
  4. Bende en çok telefonda bant kayıtları ile muhatap olmaya sinir oluyorum.

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...