Pazartesi, Eylül 22, 2014

Özveri ve Oktapodi

Özveri. İstediğin bir şeyi,  başkasının istediği bir şey için feda etmek.  İnsanı zaman zaman oldukça zorlayan bir durum. İnsan bazen "acaba bencil olmak daha mı iyi, neden bunu yapamıyorum" diye kendi kendine konuşabiliyor. Bencil olmamakla  iki tarafada kaybettiriyoruz. Kazanan yok. Hayatın bu alışverişi zorluyor beni bu aralar. Aslında bencillik iyi bir şeymiş. Bakın mesela uçaklarda bir anons vardır. Hava basıncı düştüğü zaman oksijen maskelerinin takılmasını söyler. Ve orada çocuklarınızdan önce kendi maskenizi takın der. İlk bakışta çok bencilce gelir insana ama mantıken çok doğrudur. İlk önce kendimizi sağlama almalıyız ki çocuğumuza faydamız olabilsin. Biz bayılırsak o kendi kendine maskesini takamaz. Ya da ölü olarak hiç bir işe yaramayız. Önce kendimizi kurtarmalıyız. Bir arkadaşım bana , senin için her şeyi yaparım ama ölmem demişti. Bağlarımız çok kuvvetli olduğu için , "senin için gerekirse ölürüm" diyebileceğini düşünüp şaşırmıştım. Hemen izah etti, "eğer ölürsem, sana hiç bir faydam dokunmaz." Eğer okuyorsa . Onu hala çok seviyorum. İyi bir şey bencillik. Bunu bu aralar sıkça söylemeli ve uygulamalıyım. Sürekli özveride bulunan insanlar bir süre sonra kızgın, asabi olmaya başlıyor. Bu da kazanmaya alışmış karşı taraf için şaşırtıcı ve üzücü oluyor. Bu seferde aradaki ipler kopma noktasına gelebiliyor. O yüzden zamanında bencil olmakta fayda var sanırım. Hep almaya alışan insanlar, sizin sınırlarınızı zorlamadan bencil olmaya bakın. Hayatla boğuşurken ,ilk önce kendi oksijen maskenizi takın ve daha sonra başkalarına yardım edin. Daha mutlu olduklarını ve size teşekkür ettiklerini göreceksiniz.

Aşkta özveri var mı, yok mu, gerekli mi, yapılan şey özverimi yoksa sevginin gücümü ???

Konu ile alakası olmasa da , çok sevdiğim bir kısa filmle sizi hem duygulandırmak, hem tebessüm ettirmek, hemde bir kısa mesaj vermek istiyorum.
ASLA VAZGEÇMEYİN !
** Eski bir paylaşımım. Bugün bu yazıyı tekrar yayınlamak istedim .


 

6 yorum:

  1. sanırım ben de hep verici bir tip olduğum için kaybediyorum:)hatta bugün bi iş arkadaşımla bunu konuştuk,biraz kendini ağırdan sather istenileni yapıyorsun dedi.benim isteklerim ise ya önemsenmiyor ya da gerçekleştirilmiyor:))hadi artık bencil olmak vaktidir!!!

    YanıtlaSil
  2. Ayyyy SANTORİNİ çok güzel. Mümkünse herkes gitmeli. hatta ben tekrar gitmeliyim. Yazın çok doğru çok haklı sevgili Füsuncuğum.

    YanıtlaSil
  3. Gülümsecim yapabilir miyiz dersin. Alışkanlıklar kolay terkedilmiyor ama evet, "haydi bencillik zamanı şimdiiii" :))

    Ziyaretiniz için ben teşekkür ederim Mehmet bey :)

    Vuslatcım ,Santorini güzel görünüyor dimi. Aslında ülkemizde ne santoriniler var ama mavi beyaz bir başka galiba :) Bencillik dolu günlere :)

    YanıtlaSil
  4. "Bencillik" kavramına farklı bir açıdan bakmamı sağladınız. Güzel bir tespit olmuş, kaleminize sağlık. Ama sanırım bencillik kavramı da kendi içine alt başlıklara ayrılıyor. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla hangi alanda ve hangi başlık altında olursa olsun, biraz kendini düşünmek iyi diyorum ben artık :)

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...