Salı, Şubat 10, 2015

Benim mekanlarım

"Bir şeyi çok isteyince olmaz" sözünü çok kez doğrulamış biriyim. Adana'ya gidip kebap yemeyi çok istiyordum. Gerçek oldu bu isteğim geçtiğimiz yıllarda. Keyifli bir yolculukla güzelim  Toros'ları geçip Adana'ya ulaştık. Adana'da kuzenlerim var, sağ olsunlar bizi Adana'nın en iyi kebapçısına götürdüler. Buraya kadar her şey çok güzel. Kebaplar geldi, ben o anda bir fenalaştım. bir uyku bastı, bir tuhaf haller, kimseye bir şey demiyorum keyif kaçmasın diye, önümde kebap bana bakıyor ben yiyemiyorum, bayılcam. Başımı ellerimin arasına aldım masaya dayandım,kendimden geçtim resmen. Sonra biraz açıldım, kebabı yedim ama ne tat aldım, ne bişi anladım yediğimden. "Füsun bu sana bunu bir kez daha kenara not al, bir şeyi çok isteme" dedim kendim , kendime.

Adana kebap yemek için Adana'ya gidemeyince Adana sofrasına gidiyorum bende. Bana göre Ankara'nın en iyi Adana kebabını yapan yer. 1984 yılından beri hizmette. Geçmiş yıllarda işyerime çok yakın olduğu için Necatibey şubesinde yiyordum ama artık emekliyim ve eve yakın olanını tercih ediyorum. Çankaya/ Yıldız şubesine gidiyorum. Menüde sadece Adana yok, farklı şeyler var. Ben tırnak pide ile Adana kebap servis edilmesini talep ediyorum. Normalde  lavaşla servis ediyorlar.


Lezzeti güzel, sunumu güzel, doyurucu, fiyatı normal,  garsonlar iyi, ilgi gayet kıvamında, tuvaletler temiz. Mekan daha şık olabilir. Masa örtüleri beyaz olmalı ama maalesef tüylü kadife gibi bir şey. Çok ışıklı bir masada oturuyorduk ve havada masa örtüsünün tüyleri uçuşuyordu. En kısa zamanda kendilerini bu hususta uyaracağım. Beğendiğim şeyleri de , beğenmediklerimi de işletmelere bildiririm ben. Ailede bu durumum pek hoş karşılanmasa da, gerekli olduğunu düşünüyorum. 


Tatlı olarak künefe yiyorum sevdiğim için. Ama künefesi için çok başarılı  diyemeyeceğim. Bir de fıstıklı kadayıfı var. Onu denemedim hiç. Belki o daha güzeldir.

Henüz gitmemiş , denememiş olanınız varsa tavsiye ederim. Giderseniz  n'apıyorsunuz, yerken kulaklarımı çınlatıryorsunuz. Afiyetler olsun.

***ANILARIN AYAK İZİ

2 yorum:

  1. Füsuncum Adana'da kebabın tadını çıkaramadın demek, üzüldüm bak buna. :( Ama o bir seferlik bir şeydir, sen yine "çok istemeye" devam et, derim naçizane. Öpüyorum çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkincisinde olur dimi . Tamam devam edeceğim :) Neyse ki bir kaç kez gerçek Adana kebap yemek kısmet oldu, buna da şükür :)

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...