Salı, Şubat 03, 2015

Ayva Tatlısı



Tatsız tuzsuz Brüksel lahanası için, onu yenilebilir hale getiren nefis bir tarif vermiştim dün. Bugün tatlı yiyelim tatlı konuşalım  günü. Bizim evde bir tatlı canavarı var. Her yemeğin üzerine mutlaka tatlı ister. Tatlı yoksa pekmez, o da yoksa reçel yemişliği vardır. Hurmaları, kuru kayısıları mutfaktan eksik olmaz. Böreği balla sever. Muhallebinin içine baklava koyar. Tüm bunları yaparken kontrolü de elden bırakmaz. Kısacası hepsini aşırıya kaçmadan tüketir. Dedemde tatlıyı çok severmiş, ramazanda bir kase tahin yermiş sahurda. Bir de baklavanın suyunu kaşıkla içtiğini anlatırlardı. Bugün evdeki tatlı canavarlarımız için ayva tatlısı tarifi paylaşacağım. 

Ayvalar ortadan bölününce, bir ayvadan iki porsiyon tatlı elde edeceğiz. Ayva adedimizi ve tarifi ona göre ayarlayacağız bunu unutmayalım. Ben iki adet ayva için tarif vereceğim. 

İki adet ayvayı güzelce yıkayalım. Bu işlemden sonra ayvadan çıkacak her şeyi bir köşeye ayıracağız. Çünkü pişme aşamasında ayvalara renk vermesi için kullanılacak. Kabuklarını soyup, yatay olarak iki eşit parçaya bölelim. Çekirdek yuvalarını temizleyelim. Ben bu işlem için fotoğrafını gördüğünüz aparatı kullanıyorum. Bu aslında kabak, dolma biber  oyacağı olarak satılıyor ama ben ayvaların çekirdekli kısmını da bununla çıkarıyorum, çok kolay oluyor. Bu işlemden sonra hafif kalıntılar , sert kısımlar olabilir çekirdek yuvasında, onuda bir bıçak yardımı ile alıp tertemiz yapacağız. 



Halka şeklinde ayvalarımız hazırlandı. Tencerenin dibine ayvanın kabuklarından  seriyoruz. Üzerine ayvaları yerleştiriyoruz. Ayvaların çekirdekli içlerini de aralara koyuyoruz.   2 su bardağı toz şekeri ayvaların üzerine döküyoruz. 8-10 tane karanfil atıyoruz. Bir adet çubuk tarçın koyuyoruz. 


1.5 su bardağına yakın su ilave ediyor, ocağın altını orta ateşte yakıyor, tencerenin kapağını kapatıyoruz. Su ayvaların yarı boyuna  kadar gelse yeterli oluyor. Ona göre ayarlamanızı öneririm.  Kaynamaya başlayınca ocağın altını en kısık duruma getiriyoruz. 1 saat sürebilir pişmesi. Ayvaya bağlı bu durum. O yüzden ara sıra çatalla ayvaları kontrol ediyorum ben. Ayvalar pişince tatlımız hazır. Ayvalar pişerken evi saran tarçın ve karanfil kokusu bu tatlının bonusu bana göre. 


Ayvalar pişince servis tabağına alıp, üzerine kaymağını koyuyoruz. Birazda şerbetinden üzerine döküp, afiyetle yiyoruz. Hafif ve çok kolay bir tatlı yapmış oluyoruz böylelikle. 


Ayvanın renginin  kırmızı olması için şeker boyası atılıyor. Biz sağlıklı beslenelim diyor ve aynı işlemi doğal yoldan yapıyoruz. Fotoğraflar daha önce yapmış olduğum tariften. O zaman ayvalardan çıkan kabuk ve çekirdeklerin ayvaya renk verdiğini bilmiyordum, sonradan öğrendim. Şimdi hep bu tarifi kullanıyorum. Varsın çok kırmızı olmasın , bize bu renkte yeter diyorum ben. Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. Hayatımda bir kez yapmıştım ayva tatlısı, ben çok severim de Funda'nın pek arası yok ayva ile ama şimdi yine aklıma düştü!! Tam da zamanı...
    Bua rada brüksel lahanası tarifini de şimdi okudum onu da kesin denemeliyim nefis görünüyor...
    Sen arada ver böyle tarifle, bayıldım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tatlım tam ayva zamanı, sende bi taneden kendine yapıver, afiyetle ye. :)

      Sil
  2. bence şahane bi tarif bizim evimizde ayvanın herşeyi sevilir,yaprağının çayı da,
    eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havvacım çayını hiç duymadım, nasıl oluyor ?

      Sil
  3. MMMM enfes görünüyor ellerine sağlık.. Gıda boyasını bende hiç kullanmıyorum ve çok da iyi yapıyoruz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Evet iyi yapıyoruz, bizi kimse düşünmüyor, bari biz kendimizi düşünelim dimi :)

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...