Salı, Kasım 01, 2011

Erik reçeli Mİ ?

Fotoğraf: Füsun T.

Pazar günü ilk defa , tek başıma reçel yapmaya çabaladım. Genelde annemle birlikte yapardık. Hadi deneyim bakalım tek başıma neler yapabiliyorum dedim. Geçtim işin başına.  Siyah erikten yapacaktım. "Tım " evet . YapTIM  da aslında . Ama erik reçeli değildi çıkan sonuç.
Sonuca varmaya 5 kala, yan dairemizde oturan komşu teyzeye uğramam gerekti. Kapıyı çaldım, çenemi açtım, sohbete daldım. Ayak üstü laf da lafı açtı, laf uzadı. Neden uzattım ki o kadar. Toparlarken sözleri  "REÇEL yapıyorum da "dedim. "ben gideyim". "Kolay gelsin" lerle uğurlandım.

Bir yanık şeker kokusu , ben eve dönene kadar tüm evi istila edivermiş. Kapıdan girer girmez anladım ki ben reçeli azcık yaktım. Koşarak mutfağa girmek, reçelin altını kapatmak, hemen kavanoza boşaltmak, ışık hızı ile 5 dakikamı aldı.

Sonuç :
Erikler dağılarak marmelat kıvamını aldı.
Yanan şekerin kokusu az da olsa reçele bulaştı.
Dolayısı ile sonuçta;  yenilebilir durumda , yanık şeker kokulu, erik marmelatı elde edebildim.
Bir daha deneyeceğim ve erik reçeli yapacağım inşallah. Buradan , tüm yemek bloğu olan arkadaşlara sevgiler. Rakip olamayacağım için üzgünüm , bilginize .

 Ben zaten reçelli, marmelatlı kurabiyeleri çok seviyorum. E yapmak için marmelat lazım değil mi ? Ben onu düşünerek marmelata çevirdim reçeli işte.


Foto :http://yemekgunlugum.blogs.com





6 yorum:

  1. Şeyi merak ettim.
    ' Yanık Şekerli Erik Marmelatlı Kurabiye'

    Tadı nasıl ki.

    YanıtlaSil
  2. Deneyince hemen foto ile birlikte, tadı hakkında bilgi vereceğim.
    Fekat şu kadarını söyleyebilirim , sabah kahvaltısında, tütsülenmiş peynir tadında idi. :)))

    YanıtlaSil
  3. sen yine iyisin ben onu marmelata çevirip kurabiye yapmayı bile beceremezdim:)o derece yemek,pasta bilgim sıfır

    YanıtlaSil
  4. Yaşın küçük öğrenirsin daha Gülümsecim. Ben de 4-5 yıldır başladım yapmaya. :)

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık Sevgili Füsun.:))

    YanıtlaSil
  6. Tadı güzellll, her sabah kahvaltıda kaymakla süper oldu. Zaten azcık bişi. Hemen bitecek.
    Sağol sevgili Ebru.

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...