Perşembe, Eylül 27, 2012

Kıssadan hisse

                       Bugün Hz. Mevlana bana sesleniyor sanırım. "gel ne olursan ol yine gel" diyor gibi. 


                

Bloga ne yazacağım hakkında bir fikrim yoktu bu sabah ve epeydir kıssadan hisse paylaşmadım , bu sabah paylaşayım diye bir fikir oluştu. Peki ama ne paylaşacağım derken canım ney dinlemek istedi. Derken blogun sağ üst köşesinde paylaştığım sözü gördüm, hemen bloga yerleştirdim. O sırada paylaşacağım şeyi de buldum. Ben pek bir gayret göstermedim hepsi peşpeşe kendiliğinden oluverdi. Dedim ya sanırım bugün Hz. Mevlana beni çağırıyor. Bilir misiniz , Mevlana türbesine bir kere giden ömrünce yedi kez ziyaret edermiş. Ben öyle duydum. Benim kaç oldu saymadım ama bu aralar o kadar istiyorum ki tekrar gidebilmeyi, belki de ondandır bugün olanlar.
Gelelim kıssadan hissemize. Mesneviden bir öykü paylaşacağım bugün sizinle.


Gramer Bilginiyle Kayıkçı
 Bir gün, bir gramer bilgini, iskelede duran bir kayığa bi­nerek, karşı sahile geçmek istedi. Kıyıda müşteri bekleyen kayıkçılardan birine seslendi. Kayık iskeleye yanaşınca, bilgin de kayığa atladı. Kayık yavaş yavaş, deniz üzerinde seyretmekte iken, bilgin kayıkçıya sordu:
"Sen hiç gramer okudun mu?"
"Hayır, ben o dediğin şeyi bilmem."
Bilgin:
"Vah vah, çok üzüldüm. Demek yarı ömrün boşa git­miş..." diye, acıyarak kayıkçıya baktı.
Tam bu sırada, bir fırtına koptu. Kayık, denizin ortasın­da yalpalar yaparken, kayıkçı bütün gücüyle tehlikeyi at­latmak için çalışmaktaydı. Fırtına, giderek arttı. Kayık bat­mak üzereydi. O zaman kayıkçı, karşısında titreyip duran bilgine sordu: 
"Ey, benim bilgin dostum. Şimdi ben sana soruyorum. Yüzme bilir misin?"
 "Hayır!"
 Kayıkçı bu cevap üzerine konuştu:
 "Vah, vah, sen Ömrünü boşuna harcamışsın. Şimdi bü­tün ömrün gitti. Az sonra kayığın batacak. İyi bil şimdi burada nahiv (gramer) bilgisi değil, mahiv (yok olma) bil­gisi gerek. Eğer bu bilgiyi biliyorsan, benim gibi korku­suzca denize dal."
               Bu kıssadan, hissemize düşeni de aldıktan sonra eski bir post'a gönderme yapacağım. TIKTIK


      İçiniz huzur, gönlünüz sevgi dolsun. Bugün gönlünüzden geçenlerde Allah'ın izniyle sizinle olsun. 

4 yorum:

  1. hah haaaa iyimiş.
    :)

    şu mercan dedeyi canlı izlemeli.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hoş olur herhalde canlı izlemek. Bak şimdi yine dinleyesim geldi. :)

      Sil
  2. Ben de tekrar tekrar çıkmak istiyorum hz. Mevlananın huzuruna.
    Şems-i tebriziyi de ziyaret edebilmeyi ardından..
    Öyküyü tazelemek de çok iyi geldi.
    Muhabbetle canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim ikimizde gidebiliriz sevgili Zel. Sevgiler :)

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...