Çarşamba, Temmuz 04, 2012

Dolunay

Sürekli dolunaydan şikayetlenen birisi olarak dün epeyce bir şaşırdım. Odanın perdesini çekmek üzere cama doğru yöneldiğimde ayın doğduğunu gördüm. O da ne ? Dolunay. Ve ben gayet sakin ve dinginim. Allah Allah ! Pek olası bir durum değil ama hayır olsun. Evet aynen bunları düşündüm. Çünkü ay takvimini takip etmesem bile , kendi duygusal takvimim dolunay günlerinde hiç şaşmaz. Bana muhakkak bildirir dolunayı. Bir gerginlik, bir stres sıkıntı, bir baş ağrısı durumu yaşarım genellikle. Bu sefer hiç bir şey hissetmemiş olmamı yadırgadım.
Karar veremedim bak şimdi , önce dolunayın etkilerine mi değinsem , yoksa fotoları nasıl çektiğimi mi anlatsam . Hımmm. Önce etkilerden kısaca söz edeyim ben sonra fotolara geçeyim. 


Dolunay insanlar üzerinde bir çok değişime ve etkileşime sebep oluyor. Yaşayan bilir çok sıkıcı bir durumdur bu. ! Efendim, denizlerdeki med _ cezir lere sebep olan ayın bu hali, insanlarda da med_cezirler oluşturuyor. İnsan vücudundaki sularda da gel git ler olunca denge bozuluyor tabiiki. Sıvı dengesi bozulunca, kalp atım hızı da, beyindeki düzenli işleyişte aksamakta. Birbiri ile bağlantılı insan vücudunun işleyişi şaşmakta. Ve bakın neler olmakta öncelikle.
Doğumlar da artış oluyor bu günde. Vaktini bekleyemiyor bebişler. Sıkıntıdan hemen dışarı atıyor kendini.
Eee, med-cezir halindeki su kesesinde beklemek kolay mı o gece. At kendini dışarı.

Kadınlar dolunay günü aşırı hassas oluyor ve gözyaşlarında bariz bir artışla karşıya karşıya kalıyor . Sonrada durumu anlayamayan beylerle münakaşalar " ne var da ağlıyorsun şimdi ? ". "Dolunay var da ondan desem" Şaşkın bakışlar altında devam eden gözyaşları ve beyefendinin pofurtuları.

Migren artıyor o gün. Baş ağrısından kıvranan insan dolunay hakkında olumlu düşünebilir mi sizce ? Dolunay'ın bana olumlu etkisi var diyenlere selam olsun.

Adam öldürme, cinnet geçirme, intihar olayları dolunaylı gecelerde her zamankinden fazla oluyor. Polis kayıtları ile onaylanan bir durum bu. Şu meşhur "kurt adam " hikayesi geliyor hemen insanın aklına.

Kanamalarda artış oluyor dolunayda. Ameliyatlara dikkat bu gece de. Kadınların ay halinde de önemli etkileşimler oluyor.

İnsanların cinsel istekleri artıyor dolunayda. Tarlaların verimi de artıyormuş. Üreme ile ilişkili bir bereketli yönü var demek ki.

Say say bitmez bir duruma girmek üzereyken konuyu toparlıyorum. Dün gece dolunaydı ve  ben bu fotoları çektim odamın penceresinden. Doyumsuzdu seyri.






21 yorum:

  1. Ey hayat, sen şavkı sularda bir dolunaysın
    aslında yokum ben bu oyunda
    .............
    ( Yılmaz Odabaşı )

    Şair her ne kadar yokum diyorsa da, dolunaydan kaçamaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaçamaz valla, öyle bir yakalıyor ki. :)

      Sil
  2. tümyazdıklarına sonuna kadar katılıyorum..Dolunay ın etkisinde olurum bende..Bazen içimde anlamsız bir sıkıntı olur o gün fazla öff leyip püfflemişimdir..sonra aklıma gelir bir çıkar bakarım balkondan gökyüzüne dolunayı görürüm ..Ben yengeç burcuyum ve yengeç burcu Ay ın çekimi altındadır..yani burçlara göre gezegenler vardır bizim gezegenimiz gezegen değil artıkta Ay mış ..Bir yüzüğüm vardı Ay taşı diye nitelendirilen bir taştan..yengeç burcu olduğum için satıcı bey bunu tavsiye etmişti bana..Ay ın her halinden etkilenirim..Hilal olduğu zamanları daha bir pozitif olduğumu da farkettim..fotoğraflar çok güzel..onları bile görmem içimi taşırdı dermişimm..
    bilimsel de,astroloji olarak da ay biz insanları etkilemekte....
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben işte, öfür püfür yaptığım zaman şu siteye bakıyorum genelde
      " acaba bugün dolunay mı ? " diye.
      http://www.halukakcam.com/B6/AyTakvimi.htm

      Sil
  3. Füsuncum daha once hic gelgit olaylarimda acaba dolunaydan dolayimi diye dusunmemistim ama bir dahaki sefere garip ruh hali icerisinde oldugumda camdan disari bir göz aticam bakalim dolunay bana göz kirpacak mi;)) ama senin de yazdigin gibi tum bu degisimlerin oldugunu bir cok kez duydumdu. Bu arada fotolara bayildim kesinlikle Karanlik olanin ciktisini alip cerceveletip duvarina asmalisin cok derin bir resim. Hem baktikca dolunay ile aran duzelir;)
    Sevgiler=^_^=
    BuBu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoları çekmem çok komik oldu. Aslında onu da yazacaktım unutmuşum. Bir yakınım telefon etti, çok da uzun sürüyor onunla görüşme. E ay bu beklemiyor ki, hemen yükseliveriyor. Telefona birazcık hı hı diye cevap verip bir yandan da bu fotoları çektim :)) Tamam deneyim önerini Bubu'cum .Sevgiler.

      Sil
  4. affetcek bişi yok kiiiii.
    :)
    için raat olsun.
    :)
    ama hadi hadi çoktan affettiiim.
    :)
    görüşürüz kii.
    :)

    YanıtlaSil
  5. hiç şaşmadı kaç yıldır bilmem, aynen beni de alt üst etti şimdiye dek her dolunay. Mülayim olduğumu söylerler ama dolunay zamanı sabırsız, kolayca sinirlenen biri olur çıkarım. Resimler dehşet!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben şundan da çok muzdaribim; " ayy, dolunay var galiba bugün,yine bir tuhafım " dediğimde gülenlerden .. :) Benim gibi etkilenenleri okudukça, duydukça " oh be " diyorum, "yalnız değilim".
      Özlemaki, ay muhteşem di, ben sadece deklanşöre basıverdim. 2 gün daha böyle güzel olur sanırım, doğarken izlemenizi öneririm :)

      Sil
  6. Urla, Güvendik köyünde yaşar annem. Ancak çok soğuklarda İzmir'deki evine gelir. Köye uğradığımda mutlaka avluya çıkarırım bir sandalye. Giyinir, süslenirim sanki sevgilimle buluşacakmışcasına, bir mıkkım beklerim ayın doğuşunu. (aslında o yüzden daha da kızıyorum beni kötü etkilemesine! Çünkü ben ona karşı hep dopdolu bir yüreğim)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anneciğin şanslıymış. Benimde hayalim öyle bir köyde yaşamak çünkü.Allah uzun ömürler versin, doyasıya yaşasın.

      Bunca özenden sonra haklısın kızmakta. :))

      Sil
  7. tam Giritli bahçesi yaptı kendine bir de, hiç bir şey olmasa bahçede dünya kadar pişirilebilir yabani ot var. Orası sıcak değil en önemlisi, sıcağın yorgunluğu yok hatta ceketsiz durulmuyor geceleri. Aklıma düşürdün, belki giderim hafta sonu hem yine ayı beklerim avluda =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yunus'un Ayvalık programı çıkınca, ben erteledim Urla'yı. Oğluş gitti=(
      Yaz sonu dönecek. Bu arada dolunay kaçtı, ama haftaya dolunaysız da olsa giderim muhtemelen.

      Sil
    2. Olsun , dolunaysız olsun. Yunus içinde "Allah kavuştursun" :)

      Sil
    3. Pazar akşam üzerinden beri kaç milyon defa dilimin ucuna geldi, "özledim, dön" demek! Gittikçe kolaylaşacağını düşünüyordum, evet bir çok anlamda öyle de ama...hay allahım ya, ben çok özledim oğluşu =(

      Sil
    4. Kıyamam :) Ama "dön" deme. Nasılsa dönecektir sığınağına. Okudum biraz oğlunla ilgili yazdıklarını. Çok tatlı bir yunus o. Maşallah :)

      Sil
    5. dememek için sürekli akrobasi yağıyorum =) sağolasın Füsun'cum!

      Sil
  8. dolunayla ilgili müthiş bi film var.
    kaos.
    italyan filmi.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkunç mu ? Korkunçsa istemem :)) Romantikse olur .

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...