Çarşamba, Temmuz 25, 2012

Buz gibi

İnsan aklı neler düşünür, neler arzular. Ben mesela bulaşıkları masadan toplayıp bulaşık makinesine yerleştiren raylı bir sistem arzularım sık sık. Gülmeyin , hafif tembel olduğumu söylüyorum ara sıra. Hele iftardan sonra bu sistemi daha bir arzuluyorum.

Düşünceye gelince yine bir "adamlar yapmış " durumu var. İlk kutulu bira 1935 yılında yapılmış. 1963 yılında kutulardaki açma halkası için patent alınmış. Yıl 2012 ye gelindiğinde ise kendini soğutan ilk kutu yapılmış.
Yirmi yıl önce Mitchel Joseph bunu başardı aslında. Yalnız bir sorunla, soğutucu olarak kullandığı madde sera etkisine yol açan gazlardandı ve karbondioksitten 1400 kat tehlikeliydi. Dolayısı ile üretime geçmesi mümkün değildi. 2012 yılına gelindiğinde ise Joseph doğru kutucuğu yaptı sonunda ve ChillCan'ı dünyaya duyurdu. Kutunun ısısını 16 dereceye kadar soğutabilen uygun şartları sonunda buldu.


Kutunun altında bir düğme var. Sistemi uzun uzun anlatmayacağım. Düğmeye basınca gazlar harekete geçiyor ve soğutma işlemi gerçekleşiyor diye özetleyeceğim. Joseph şu anda bu kutuyla birlikte West Coast Chill adlı bir enerji içeceği piyasaya sürmüş. İçecek bu yaz Arizona, Güney Kaliforniya, Nevada yöreleri ve internette satışa sunulacakmış. 2014 yılında ise tüm Amerika'da satılacakmış. Yakında, anında buz gibi bira içme zamanıdır.

Tüm bunları nereden mi duydum.  Daha öncede yazdığım gibi Popular Science dergisi okuyorum. Temmuz sayısında bu bilgileri okuyunca paylaşmak istedim. Derginin çok güzel bir internet sitesi var. Dil bilenler takip etmeli derim. İşte sitesi  http://www.popsci.com/


5 yorum:

  1. İçimden adamlar yapıyor ya demek istedim ama sonradan sesli söylemekte fayda var dedim. Teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla şu sıcak günde soğuk olan her şey harika İlknurcum :))) Ankara 43 leri gördü bugün

      Sil
    2. İstanbul 45'lerdeydi en son =)

      Sil
  2. Ankara ya gider gitmez alacağım şu dergiden mutlaka. Aklımda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lilacım muhakkak vardır oralarda da, migroslara bak. Belki orda bulunur.

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...