Salı, Temmuz 03, 2012

Bir pazar günü ibibik kuşu

Bu pazar bahçeye kaçma fırsatım oldu. Yanıma yumurta ve peynir aldım. Yoldan da domates alırım , bahçeden de  maydonoz, yeşil soğan toplarım, nefis bir piknik yaparız dedim . Ama olmadı. Yol arkadaşlarım köfte yemek istedi. "Peki" dedim aklım yumurtalarda kalsa da. Cambo'ya ( kara listeme aldım cambo'yu ) uğradık giderken. Köfteleri söyledik. Yanına bir de fasulye piyazı. Beklemeye başladık. Beklerken fasulye piyazında ki yumurtalar, yumurta arzumu gidermesi için  diğerleri tarafından  hemen bana verildi. Biraz sonra garson bir tabağın içinde 10 adet köfte getirdi önümüze koydu. Sofraya bir de zamanı geçmiş biber turşusu ve ekmek  koydu . Tabağa bakakaldım. Garsona "hani bunun patatesi, garnisi " dedim ama aldığım cevabın ne olduğunu bile hatırlamıyorum. Yuh yahu diyorum sadece . İnsan bir dilim domates koyar bari köftenin yanına tabağa. Bembeyaz bir tabakta köfteler fena halde sırıtıyordu. Bu mevzu bende uzar, o yüzden Cambo'yu şiddetle kınıyor, kara listeme alıyor ve son kez gittiğimi onlar bilmeyecek olsa da buradan söyleyerek konuyu acilen kapatıyorum. 


Bahçeye ulaşır ulaşmaz elime eldivenleri takıp, daha güzel açmaları için , sardunyaların geçmiş çiçeklerini toplamaya başladım. Ne kadar güzel bir çiçek bu sardunya Allah'ım. Bütün bir yaz bizi rengarenk şenlendiriyor. Hemen hemen hiç çiçeksiz kalmayan bir bitki. Suyunu vermeyi ihmal etmediğimiz sürece , fazla bir isteği de olmuyor. Ama ben onları sevindirmek için arada sırada bitki besini veriyorum. Konuşuyoruz biz :)) Anlaşabiliyoruz. 

Geçen hafta aradaşımla gittiğimizde kuşları izledik bol bol biliyorsunuz. O gün bahçede gezen sağır karatavuğu anlatmıştım size. Bir de ibibik kuşumuz var bahçede. Bu sefer sadece ibibik kuşu ile meşgul oldum. Seviniyorum bizim bahçede yuvası olduğu için. Geçmiş yıllarda sadece iki tane idi. Bu yıl daha çok göreceğiz çünkü bizim küçük evin çatısına yuva yapmış. Yavrularını büyük bir özenle besliyor. Ben de dört gözle o yavruların uçuşlarına şahit olmak istiyorum.
İbibik kuşundan söz edeceğim için hemen wikipedia'ya bir göz attım. Ben de hakkında çok fazla bilgiye sahip değilim çünkü.  Okuduğum şu satırlar ibibiği daha bir sevmeme sebep oldu.

"Eşine olan bağlılığı, eşi ölünce yeni bir eş aramaması, yaşlandıklarında anne ve babasının yiyeceklerini temin etmesi, annesi öldüğünde uygun bir yer buluncaya kadar onu başında taşıması özellikleri bulunan hüthüt hakkında, İslami gelenekte başındaki tepeliğin anne-babasına karşı olan bu hürmetkârlığı sonucu verildiği inancı görülür. Benzer inanışlar Yunanlılar ve Romalılar’da da görülür. "
Devamını ve diğer bilgileri de okumanızı öneririm. TIKTIK

Tüm gün onu izledim bu pazar işte. Yuvaya gelişini, ağzındaki böceği yavrularına verişini, sonra acele ile uçup yeniden avlanmaya gidişini. Tabii poz poz da foto almak için çabaladım durdum. Onun yuvasının hemen altında oturduğumuz için, geliş gidişlerinde birazcık çekingendi. Önce yuvanın biraz uzağına iniyor. Sonra etrafı kollayıp birazcık yanaşıyor, uygun anda da yiyeceği bırakıp kaçıyordu. İşte o dakikalardan oluşan bir kolaj .

Kuş fotoğrafı çekmek birazcık zor oluyor. Tam odaklama yaparken , pırrrr kaçıveriyor kerata. Hatta makinayı elime almam bile yetiyor bazen kaçmasına.  Ama yılmadım gün boyu uğraştım onun poz poz fotosunu çekebilmek için.  Ağzındaki böcekte kocaman maşallah. Çocuklar bir öğünde doyacaklar. Ve çocuklar bu olukların içinde cik cik cik onun gelişini kutluyorlar. 

Sonunda bahçeden ayrılma saati gelmişti ki, en net fotoyu çekebildim. Kıyamadı herhalde çabalarımdan dolayı beni ödüllendirdi. İşte benim güzel ibibik kuşumun son pozu. Yuvasının önünde dikkatlice beklerken.


Börtü böceklerle muhabbet bitmedi aslında. Serçeler, arılar da benimle beraberdi. Onlarında fotolarını çektim. Bir başka gün , bir başka  post da paylaşırım. Gününüzün kalanı sevgi bolluğu içinde geçsin. Neşeniz ve ümidiniz hiç bitmesin derken, nıoktayı Bekir Sıtkı Erdoğan dizeleri ile koyuyorum.


       Kara gözlüm efkarlanma gül gayrı
İbibikler öter ötmez ordayım
        Mektubunda diyorsun ki gel gayrı
        Vatan borcu biter bitmez ordayım.

14 yorum:

  1. yine felekten bir gün çalmışsın anlaşılan..
    Yumurta olayı dikkatimi çekti..Ben de yumurtayı çok severim..sabah kahvaltıda her gün farklı bir versiyonunu pişiririm..gerçi bildiğim 5 versiyon var...Arkdaşlarla olan kahvaltı günümüzde menü belirliyoruz..
    çünki ilk günlerde olayı biraz abarttık sanırım..hepi topu 7 kişiyiz ama okadar çok çeşit yapılıyor du ki 70 kişi doyacak neredeyse..sonunda noktayı koydum. kızlar biraz abartıyoruz galibaa isterseniz menü belirleyelim israf olduğu gibi gün sahibine telaş ve zahmet oluyor..amacımızı aşmayalım dedim..
    neyse başladık menü belirlemesine işte peynir olur zeytin,domates tabi mevsime göre yeşillik olsun rokadır maydanozdur börek mörek yapmak yok artık akıtma olabilir,yumurta muhakkak olsun proteinimizden kasmayalım diye kaptırmışken hepsi birden puaahhh haaa haa diye gülmeye başladılar..protein yumurta olayı pek hoşlarına gitmiş..neyse mütevazi bir menü belirledikten sonra günmüze mütavazi bir biçimde devam ettik..bu durumdan hepside muzdarip olurmuşta kimse bir şey demeye yanaşmazmış..Ben konuyu açıp menü belirleme fikrini söyleyince dökülüverdiler hepsi birden evet yaaa zor oluyor sabah sabah börek yap ,patlıcan közle,patetes haşla salata yap,onu yap bunu yap ne ikram etsem ne yapsam diye geceden başla düşünmeye zor oluyordu artık kahvaltı günü kahvaltı gününden çıkmış yarış ve rekabete dönüşmüştü neredeyse..
    neyse sonuçta tatlıya bağlanıp herkesin hoşnut olacağıo bir plan yapıldı ve o güzel kahvaltı sofrası sohbetlerimiz tam gaz devam edecek..
    ibibik kuşu hakkında yazdıkların çok hoşuma gitti..bazen bazı insanlara kuş beyinli lafı söylenir..kuş beyinli lafzını lugatımdan çıkarıyorum..Kuşlara haksızlık yapmayalım..
    fotoğraflada güzel iyi yakalamışsın..
    şarkı muhteşem...içeriğe uygun ve neşeli...
    sevgiler saygılar hoşçakal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Felekten bir gün değil aslında. Kendimi avutabildiğim kısacık bir zaman dilimi. Bol yumurtalı güzel kahvaltılar dilerim size ebola :)

      Sil
  2. İbibik kuşunu çok güzel yakalamışsın , büyük resim harika .

    Çiçeklerinin renklerine , canlılığına bayıldım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Zeynepcim. Çok uğraştım o poz için :)

      Sil
  3. köfte siparişiniz muhteşemmiş:)) seni dinleseler ne güzel piknik yapacaklarmış aslında:)
    ibibik fotoğrafına bayıldım. son son güzel poz vermiş, sadık kuş:))
    çiçekler için ne diyebilirim ki şahane:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel bir bahçe öyle orası, ne güzel sardunyalar, bu sene bizim balkondakiler pek keyifsiz acaba bende bitki besini falan mı versem..
    Bu arada ibibik kuşunuz da hayırlı olsun:) Onu izlemek ne keyiftir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babacığımın hayattaki en sevdiği hobisi o bahçe Nohutcum. Sardunyalara besin öneririm. Hatta sardunya için olanından al özellikle. Benimki her tür açan çiçek için. Bir de suyunu az vermeyi dene bakalım, çok mu suladın acaba. Yada tam tersini yap :)
      Boynum ağrıdı ibibiği izleyeceğim diye :)))

      Sil
  5. oyy oyy çok güzel gözüküyo herşey:)

    YanıtlaSil
  6. Cati da Boyle bir guzelikle yasamak he hos olur. Sardunyalar harika. Armada bir sardunyalari sodali su ile sulamanin onlarin cicek acmasini arttiracagini okumustum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sodayı duymuştum besin olarak ama çiçek açtırdığını bilmiyordum Lilacım. Denenebilir. Sevgiler :)

      Sil
  7. Dikkat bahçenizde bir ''Gelin Kız'' var
    Genç bir gelin aynada saçını tararken kayınbabası tarafında görülünce çok utanmış. O kadar utanmış ki Allah'a, bu utancını unutturacak bir şekle dönüştürmesi için dua etmiş. Allah, Onun bu duasını kabul edip ibibik kuşuna çevirmiş.Başında bulunan kepezde saçını taradığı tarağı olmuş oluyor.
    Efsane işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm, buda bir değişik ibibik versiyonu imiş :)

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...