Pazartesi, Temmuz 16, 2012

Bu sabah

Her şey yolunda gittiğinde mutlu olacağımızı sanırız. I ıh olmuyormuş . Her şey yolunda olmasına rağmen haftaya suratım asık başladım. Yok bir nedeni. Derinlerde var da ben mi bulamıyorum acaba?. Birikimler mi patlak veriyor ? Bu sabah mutsuz uyanmam için bildiğim bir sebep yok. Bir tek klasik cevap var bildiğim. "havadandır, havadan" . Hava deyince , kıştan beri "havalar bi ısınsa " diyen arkadaşlarımın kulaklarını tek tek çınlatıyorum şu günlerde. "Ramazan geliyor , oruca da başlayacağım, sevgili arkadaşlarım ne vardı hep bahar kalsaydı" diyorum. Ahh ilkbahar ne güzeldin . Ne diyelim, hayırlısı ile buharlaşmadan, kavrulmadan sağ salim sonbaharı görürüz inşallah.

Modum düşük ya, hemen kitaplara sarıldım. Dünden beri böyleyim aslında ve dünden beri de sürekli okuyorum. Dün , yarım bıraktığım "Bir yumak mutluluk" adlı kitabı okudum epeyce. Az kaldı bugün biter sanırım. Bu sabahta gözümü açar açmaz kitaplarıma sarıldım. Kitaplarıma diyorum, çünkü tek kitap okuduğum pek vaki değildir. Genelde iki, üç kitabı birden okurum. Çabuk okuyamam, yavaş yavaş okurum. Çok sürükleyici ise hemen bitirdiğimde olur.  Neyse. Kitaplarımın içinde kişisel gelişimle ilgili olanlarda var. İşte moralim bozuk olduğunda onlardan sayfalar okumak bana hep iyi geliyor. Öyle baştan başlayıp okumak değil. Rastgele açıyorum ve okuyorum.

Bu sabah kitabımın sayfalarını açınca karşıma çıkan şey beni şaşırttı.
Diyor ki yazar özetle ; "Eğer siz kendinizi cennette bulmuş olsaydınız, çok geçmeden zihniniz 'evet , ama .. ' diyecekti. .
Sorunlar zihnimizin bir  ürünüdür. Sorun değil, durum vardır. Ve bu durumlar, şimdi başa çıkılabilecek ya da başa çıkılabilecek hale gelene kadar kendi haline bırakılıp, şimdiki anın oluşunun bir parçası  olarak kabul edilecek durumlardır. Yani bırak şimdi sorunları düşünmeyi, zamanı geldiği anda halledersin.
Bu,  sorunları çözmekle ilgili bir şey değil. Bu, sorun olmadığını idrak etmekle ilgili bir şey. Zihnin yarattığı sorunların yaşamak için zamana ihtiyacı vardır. Oysa zaman şimdi ki "şu an"dır. Ve zihnin ürettiği sorunlar şimdi ki anda varlıklarını sürdüremezler.

Ben bu anlatılanların tam tersini yapıyor ve zihnimin yarattığı sorunların yaşamasına izin veriyorum. Oysa sorun dediğim şey nedir ? Ne kadar güzel söylemiş yazar. Zamanı geldiğinde başa çıkılabilecek durum değil midir sorun.  Öyle ya, mesela benim sorun olarak gördüğüm şey , şu anda olan bir şey değil. Bırak zamanı geldiğinde , sorun gerçekten ortaya çıktığı anda düşün ve çözümle. O zaman neden zamanı geldiğinde başa çıkmak yerine her daim onu üzerimde taşıyorum. Neden bu hamallık  merakım.

İyi geldi bu satırları okumak işte. Ve tabii sizlerle paylaşmakta. Yazarken bunları kapım çaldı ve bir dostumuz bahçesinden bir dolu kayısı getirdi. Bu da  demek oluyor ki, mutfağa doğru hareket edip o kayısıları reçel yapma zamanı şimdi. 


Sizi yazarın şu satırları ile başbaşa bırakıyor ve harika bir hafta geçirmenizi diliyorum. 


                      "Dikkatinizi "şimdi" üzerinde odaklayın ve bana ne sorununuz olduğunu söyleyin  "
Foto ve düzenleme : Füsun T.

* Kitabı merak edenler için. TIK TIK













2 yorum:

  1. hadiii sorunları çabucak yaşa bitir de yine bir yumak mutluluk ol.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunlar bitmez ama ben bi yumak mutluluk olurum bi ara, sonra yine çözülürüm :))

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...