Perşembe, Şubat 16, 2012

Sümbül


Mis kokulu çiçeklerin en güzellerinden biridir sümbül. Her sene muhakkak bir kaç tane sümbülüm olur. Bu sene ilk önce bu pembişi aldım. Başucuma koydum. Çiçekler açtıkça mis gibi bir koku sardı odamı. Çiçeklerimle konuşmayı seviyorum. Her sabah öptüm onu , ben öptükçe daha güzel koktu . Tek sorunumuz kısa süreli bir çiçek oluşu. En çok bir hafta falan dayanıyor. İlk açışındaki kokusu ise muhteşem. Çiçeği solmaya başladımı hemen Koçtaş'a uğrayıp yeni bir tane sümbül soğanı alıyorum. Öyle öyle uzun süre evin içi sümbül kokuyor.


Sümbül soğanlı bir bitki. Çok yıllık bitkilerden bu yüzden. Genellikle Şubat- Mart aylarında açar. Çiçekleri solunca gölge ve serin bir yere alırsanız , ertesi yıl aynı zamanda size yeniden çiçek verir. Tabii sabır işi biraz. Uzun süre bekleniyor çünkü yeniden çiçek açması için. Ben uğraşamam diyorsanız, sakın sümbül soğanınızı atmayın, apartmanınızın bahçesine bir yere gömün. O baharda size göz kırpacaktır oradan. Sümbülün  çiçekleri solunca su vermeyi azaltıyorsunuz. Yaprakları solunca ise sulamayı kesebilirsiniz. Su verirseniz soğan çürüyebilir çünkü. Böylece tüm yazı serin ve karanlık bir yerde geçiren sümbül soğanı, Ekim yada Kasım aylarında yeniden canlanmaya başlar. İşte o aylarda soğanı söküp yeni bir saksıya alırsanız sevinir. Ve yine Şubat ayında takriben , size çiçek vermek için hazırlıklara başlar. Yumrularla çoğaldığı için saksı değiştirmek için soğanı çıkardığınızda belkide size bir yavru ile sürpriz bile yapabilir. Eğer öyle olmuşsa , yavruyu da başka bir saksıya dikebilirsiniz. Böylece iki sümbülünüz olur. Bizim bahçemiz olduğu için ben soğanları bahçeye aktarıyorum. Bir tane sümbülden bir sürü sümbül çıkabiliyor zamanla.
İşte bu pembişe üç tane daha arkadaş aldım. Çiçekleri açmak üzere, açınca onların fotoğraflarını da sunarım size, keşke kokularını da alabilseniz. Bir dip not, çiçeğini burnunuzu dayayıp koklamayın çabuk solmasına sebep oluyor.


Sümbülseverler ve bilgiler için TIK

4 yorum:

  1. Merhaba Füsun'cum formdan heveslenip 10 sümbül soğanı ekmiştim saksıma, yazını okuyunca iyi ki de ekmişim diyorum, sevmese bile sevesi gelir insanın senin anlattığın bitkileri. Kelebek etkisi yaratıyorsun.. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de saklamıştım soğanları, şimdi sulamaya başladım bir tanesi filiz verdi bakalım :))Masal gibi anlatmışım :))

      Sil
  2. Güzelcim, cevap vedin mi vermedin mi diye kontrol etmenin kolay bir formülü var mıdır? "Utanan ikonn."

    Gezdiğim sayfaları kaybediveriyorum yahuu! Beceriksiz miyim ne? Hihihihi :))

    YanıtlaSil
  3. :) Utanma utanma bende şaşırıyorum bazen. En kolay yolu, yorum yazdığın yerin altında "E-posta yoluyla abone ol" yazan yeri tıklamak. Mail adresine bilgi geliyor o zaman :)

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...