Salı, Temmuz 26, 2011

İskender / Elif Şafak



      Elif Şafak'ın yeni kitabı çıkmış. Pek sevindim. Rahat okuyabildiğim yazarların kitapları çıkınca mutlu oluyorum, okuyabileceğim bir romanım daha oldu diye. D&R çok satanlar listesinde ilk sırada. Bu arada bir dip not , her çok satan kitap illede güzeldir diye düşünmüyorum artık. Çünkü çok satanlar listesinden alıp okumadığım bir çok kitabım var . :)  Anladım ki, her çok satan bana göre değil. Seçimde önceliğim daha önce okuyup  , bildiğim yazarların kitapları artık. İkincil sırada, yeni veya benim yeni tanışacağım yazarların kitapları. Bir süredir alışveriş sıram bu.
      Elif Şafak okumayı seviyorum. Onun satırlarını okurken, bu kimdi, şu şunun nesiydi diye geri dönüşler yaşamıyorum. O hoşuma gidiyor. Cümleler çok yalın, kafa yormadan , rahatlıkla söylemek istediğini bi çırpıda anlatabiliyor bana. Sizi bilmem :) Ben onu anlıyorum .. :) Sayfalar boş yere uzamıyor, kararında . Ne çok uzun anlatıyor ne çok kısa. İşte bu sebeplerden seviyorum onu okumayı.Hatta bugünlerde Baba ve Piç adlı kitabını okuyorum , yarısındayım.

      Gelelim İskender'e . İskender'in arka kapağında şunlar yazıyormuş.

''Aşkı aramadan evvel, düşün bir, ya benden nasıl bir âşık olur? İnsanın sevdası karakterinin yansımasıdır. Sen kavgacı isen, ha bire öfkeli, aşkı da bir cenk gibi yaşarsın. Gönlü pak olanın sevgisi de saf olur. Şu hayatta insan en çok sevdiklerini acıtır. En derin yaralar ailede açılır, kabuk tutsa bile kanar hikâye, içten içe... Attığımız her adım, yaptığımız her işte kendimizi yansıtırız. Budur çözülmesi gereken bilmece...''
İçinde aşk var yine , ne güzel. Alınacaklar, fakat daha sonra okunacaklar listesine eklendi. Aynı yazarın kitabını üst üste okumayı sevmiyorum. Araya bir başka yazar, bir başka kitap, sonra tekrar Elif Şafak.
Benden önce okuyanlar olursa, kitap hakkında fikirlerini paylaşırsa sevinirim.


Kitabı hemen edinmek isteyenler için

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...