Cumartesi, Temmuz 09, 2011

Kader

Hayatımız içinde bazen öyle olaylarla karşılaşırız ki , '' Kader'' demekten başka bir yorumu yoktur. Dün gazete okurken bir haber beni çok etkiledi. Böyle bir şeyi yapabilmek  için insanın içinde nasıl yüce, tarifsiz ve sınırsız bir sevgi kaynağı olmalı. Nasıl bir hassaslıktır bu ve kaç kişi sevdikleri için canını feda edebilir. Haber şöyle başlıyordu.

Babası ve Kardeşi İçin İntihar Etti Ama..!!
Hindistan'da Mumpy Sarkar isimli 12 yaşında bir kız çocuğunun babası gözünden, kardeşi ise böbreklerinden hastadır. Küçük kız onları kurtarabilmek için bir plan yapar . Böbreğini kardeşine, gözlerini de babasına bağışladığını yazdığı bir not bırakır ve intihar eder. İşin acı kısmı burdan sonra başlar. Hint geleneklerine göre ölen genç kızın cesedi yakılır . Ve babası intihar notunu kızı yakıldıktan sonra bulur evde. İntihar sebebi kız öldükten ve cesedi yakıldıktan sonra ortaya çıkar. Genç kızın planları boşa gitmiştir.

Haberi sonuna kadar okuduktan sonra  '' kadere bak '' demekten başka bir kelime dökülemedi dudaklarımdan.
Hiç bir şeyin hesapladığımız yada planladığımız gibi yaşanmadığı dünyada, bunları bilsek bile sürekli planlar yaparak yaşıyoruz. Akışına bıraktığımız zamandır belkide gerçek yaşam. Hepiniz gibi bende bazı şeyleri sadece okuduktan sonra uyguluyor ama bir süre sonra unutuyorum :)  Ben bu haberi okuduktan sonra , en azından dünü akışına bırakarak, planlar yapmadan  yaşadım. Ve herkese akışına bıraktığı güzel bir yaşam diliyorum.


Sıla Gençoğlu'nun bu güzel şarkısında da söylediği gibi. Hayat herkese hem iyi hemde kötü davranır.





Kader, bütün olayların önceden ve değişmeyecek biçimde düzenlediğine inanılan doğaüstü güç, ezeli takdir. Yazgı veya mukadderat olarak da anılır. Kader kavramı birçok farklı din ve felsefi akımda önemli bir yer tutar.
İslam  dininde, Kader, ezelden ebede kadar hayır ve şer (iyi ve kötü) meydana gelecek bütün hadiselerin (olaylar) Allah katında malum olmasıdır.
Bazı İslami fırkalarca dininde kadere inanmak imanın şartlarındandır, amentünün bir parçasıdır. Buna göre İslam anlayışındaki kadere inanmayan kişi İslam'dan çıkmış olur.

Kaynak: http://tr.wikipedia.org/wiki/Kader

2 yorum:

  1. BULMAK

    Bir an kayboldun gibi! yaşadım kıyameti
    Yoruldun ama buldun ey kalbim emaneti.

    Yeniden su yürüdü dalıma yaprağıma
    Bir bakışın can verdi kurumuş toprağıma.

    Çiçeğe durdu kalbim içtim parmaklarından
    Göz çeşmem suya erdi sevda kaynaklarından.

    Bir aydınlık denizin sonsuz derinliğinde
    Yüzüyorum gözünün yeşil serinliğinde.

    Bir ışık bir kelebek biraz çiçek biraz kuş
    Yeni bir ülke yüzün ellerimde kaybolmuş.

    Soluğum bir kuş gibi uçuyor ellerine
    Kapılıp gidiyorum saçının sellerine.

    Gözlerinden göğüme sayısız yıldız akar
    Bir gülüşün içimde binlerce lamba yakar.

    Bir kurtuluştur o an çağrılsa senin adın
    Sesin ne kadar sıcak sesin ne kadar yakın.

    Tabiat bir bembeyaz gelinlik giymiş gibi
    Yüzüme kar yağıyor sanki elinmiş gibi.

    Sensiz geçen zamanı belli yaşamamışım
    Sensizlik bir kuyuymuş onu aşamamışım.

    Bir yol buldum öteye geçerek gözlerinden
    İşte yeni bir dünya peygamber sözlerinden.

    Ölüm bize ne uzak bize ne yakın ölüm
    Ölümsüzlüğü tattık bize ne yapsın ölüm.

    Erdem BAYAZIT...
    (Aziz hatırasını saygıyla anıyorum, nur içinde yatsın...)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler şiir için. Nur içinde yatsın.

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...