Salı, Mayıs 22, 2012

Popular Science

Dergi okumak ayrı bir keyif benim için. Aboneliğim olmasada sıklıkla aldığım dergiler oldu hep bu yaşıma kadar. Bazen aylarca aynı dergiyi aldım, bazen bıraktım farklı dergiler aldım. Ama hep dergim oldu okuyacak. Neler okumadım ki. Ortaokulda  Hey  ve ses dergileri ile başladım dergi okumaya. Sonrasında büyüdüm tabii,  Nokta, sofra, ev bahçe, bazaar, elle, elele, bütün dünya, geo, national geographic, burda,  fotoğraf dergileri ,bilumum dantel dergileri ve  Bilim ve Teknik dergisini takip ettim uzun yıllar. Bir kısmının adı aklıma gelmedi, alınmasınlar sakın :)) Gördüğünüz gibi bir çoğunun web sayfaları mevcut, linklerini verdim ama ben "dergiyi elime alarak okumalıyım" diyen gruptanım. Kokusunu hissetmeliyim. O yüzden ben satın almaya devam edeyim.

Geçen gün yürüyüşe giderken dergi bayiine uğradım değişik bir şeyler varsa alayım diye bakındım. Ve dünyanın en popüler bilim ve teknoloji dergilerinden birisi olan Popular Science 'ın Türkçe baskısının çıktığını gördüm. Yurt dışında yayınlandığını ve çok güzel içeriği olduğunu biliyordum. Takip eden arkadaşlarım anlatırlardı. Hayattaki en büyük eksiğim yabancı dil bilmemek. Pişmanım. Sonunda Türkiye'ye de gelmiş. Hemen aldım tabii ki.
Dergi Amerika da 140 yıldır yayınlanıyormuş. Fiyuwww, çok uzun bir süre değil mi ? Derginin içeriğinde geleceğe yönelik bilimsel öngörüler var, telefondan bilgisayara, ev aletlerinden otomobillere kadar bir çok yenilikçi ürün hakkında bilgi var, görseller var vs vs. Bilim ve teknoloji ağırlıklı bir dergi kısacası. En büyük özelliği ise geleceğe yönelik öngörüleri. Mesela ilk sayısında, dünyadan sonra evrende nasıl yaşayacağız ve oraya nasıl gideceğiz sorusuna ait öngörüleri anlatmış. Bir gün dünyayı onu koruyabilmek için terk edebileceğimizi anlatan  cümle, durumun ne aşamada olduğunu yeterince açıklıyor sanırım . Çok enteresan şeyler var bu konu ile ilgili. Ne zaman olacağı belli değilmiş ama bir gün dünya dışında yaşayanlar dünyadakinden çok olacakmış. Böyle bir  varsayım da mevcut yazıda.

Dergi 140 yıldır yayınlandığı için, bu zaman zarfında öngörülerden bir kısmı da gerçek olmuş. Mesela 1892 yılında ay'da su bulunabileceğini yazmış ve 2009 yılına gelindiğinde ay'da su bulunmuş.
1934 yılında, insanlarda yüz nakli yapılabileceğini yazmış ve 2010 yılında yüz nakli gerçekleşmiş. Buna benzer bir çok öngörüsü var gerçek olan.
Dergide entersan olan bir şeyde var, dergide video izleyebiliyorsunuz. Buda yeni çıkmış bir uygulama sanırım. Bugün aldığım Bazaar dergisinde de gördüm aynı şeyi.
Eve gelir gelmez çabucak bir göz attım dergiye. Detaylı okumamı henüz yapmadım. Zaten çok güzel olduğunu bildiğim için ve göz attığım kadarı ile, tereddütsüz alın diyeceğim bir dergi.

Hepinize bol kitaplı, dergili günler.

6 yorum:

  1. Füsun, oldum olasi bayilirim dergilere bende..Dergilerimi alip eve gelirken cocuk gibi mutlu olurum :)
    Dergide video izleme konusunu gecenlerde CNN Türkte dinlemistim, ve cok ilginc gelmisti bana..
    sevgiler Füsuncum :)bol keyifli dergili günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Itırcım sanada keyifli dergili günler. Benim telefonum eski model olduğu için deneme şansım yok video olayını ama meraklandım bende.

      Sil
  2. Benim de yıllardır takip ettiğim dergilerim vardır. Ben kitapta da dergide de kapağı ilk açan olmayı seviyorum. O kokuyu duymak ,merakla önce hızlı hızlı göz gezdirmek,sonra detaya girmek. Bu dergiyi hiç duymamışım. kendimi ayıpladım. Ama bunca yıl yayınlanan bir dergi başarısız olamaz. Buralarda bulamam mümkün değil. Zira en basit dergiler için bile şehir merkezine gitmem gerekiyor. Haziranda Ankara da olacağım o zaman mutlaka alacağım. Sayende yeni bir şey öğrendim. teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki abone olabilirsin. Yabancı dilin varsa derginin internet sayfasından da okuyabilirsin bazı şeyleri Lilacım.

      Sil
  3. canım füsunum nasılsın....
    bende çok severim dergilerin içinden zor çıkarım
    :)

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...