Pazar, Mayıs 13, 2012

Pazar şarkısı

Alpay Nazikioğlu. 1935  Ankara doğumlu. Ortaokulu Ankara kolejinde, liseyi ise benimde lisem olan Atatürk lisesinde okumuş. Daha sonra hukuk fakültesini bitirmiş. Ve son sınıfta iken 1964 yılında, Ankara'da Büyük Sinema da sahneye çıkmış.
Biyografisini okurken şarkıları ile ilgili söylediği şu satırlar dikkatimi çekti. *Okumanızı öneririm* 

"Fecri Ebcioğlu’nun Eylülde Gel’i başta olmak üzere Ayrılık Rüzgarı, Maria, Senin İçin gibi dillerden düşmeyen beste ve yorumlar da müzik tarihindeki yerini alır: “Valla bir ayırım yapmak istemiyorum onlar arasında. Belki 50’den fazla şarkım Türkiye’de bir numara oldu ama ben kendimi, şunu mu yapsam daha çok satar ya da daha çok beğenilir diye hiç şartlandırmadım. Kendi zevkimi, kendi içtenliğimi yansıttım. Kendi sevdiğim şeylerin toplumla da paylaşılmış olması bana hem gurur hem de büyük mutluluk verdi, veriyor da. Ama yaptığım bir şeye esir olup da onun gölgesinde hiç yaşamadım. Ben yeni şeylerin peşinde koşan bir insanım.”"
İnsan içtenliğini yansıtabildiği zaman pek çok şeyde başarılı olabiliyor demek ki. Dostluklarda öyle değil mi. Olduğunuz gibi olduğunuzda, içimizi karşıya yansıttığımızda ancak sağlam dostluklar oluşturabiliyorsunuz.

Bir çok şarkısını çok çok severim Alpay'ın. Onunla tanışmam lise yıllarında bir okul bitiminde  Eylül'de Gel şarkısı ile oldu. O gün bugündür de dinlerim.  Albümlerini takip etmeye çalışırım. Ve son yıllarda çıkan 2 Cd'den oluşan  En İyileriyle ALPAY albümü şu an müzik setimde, bu satırları yazarken fonda bana  eşlik ediyor. Albüm mutlaka edinilmesi gereken albümlerden birisi bana göre. Çünkü bir devre damgasını vurmuş tüm şarkılar birarada. 70'li yılları yaşayanlar bu şarkıların hepsini çok iyi bilirler. Yeni kuşak gençlerin ise dinlemesini kesinlikle öneririm. Arşiv yapıyorsanız bu cd'nin arşivinize girmesi gerek derim gençlere.


Benim bugün için seçtiğim şarkılara gelince. İlki bir ayrılık şarkısı.
Ayrılık Rüzgarı  tıklayın dinleyin, dileğimiz kimse ayrılık yaşamasın.
İkincisi ise yine albümde en çok sevdiğim şarkılardan biri.
Bir daha böyle seversem  tıklayın dinleyin, ne kadar kızsak, ne kadar yaralansak da   yine severiz . . .
Ve üçüncü şarkı. Aslında tüm şarkılarını çok seviyorum, ayrım yapmak zor. O yüzden de bir tane yerine üç tane pazar şarkımız oldu bu hafta. Bana kalsa tüm albümü yayınlarım . Neyse diğerlerini size bırakıp üçüncü seçimime geliyorum.
Sen sevme beni  tıklayın dinleyin, dinleyin işte .....










3 yorum:

  1. Ben su yandaki DIY kitabin icinde kayboldum..neden bugüne kadar görmemisim ben onu..bayildigim seyler..
    sevgiler, mutlu anneler günü olsun sana da :)

    YanıtlaSil
  2. Her zaman orada bir dergi oluyor ama farketmemişsin nasıl olduysa Itırcım. Sana da mutlu günler :) Sevgiler.

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...