Pazartesi, Mart 26, 2012

Nane


Fotoğrafta görmüş olduğunuz naneyi minnacık bir sakısıda ben yetiştirdim. Bazı sabahlar , kahvaltıda dalından kopartıp öpe koklaya yiyorum. İnsanın kendi yetiştirdiği şey daha bir özel , kıymetli oluyor nedense. Lezzetinden çok kokusuna hayranım. Kaynatıp içtiğim zaman  midemi bulandırsa da bir çok şeye iyi geldiği rivayet ediliyor. Çevremde kullananlarda faydasını gördüklerim var. Mesela soğuk algınlığında kaynatıp içenler memnun.  Ama işte nedense kaynadığında bana kusturucu bir etki yapıyor. Ben tersim galiba yoksa içenler memnun. Ben de az ve de öz  yiyerek tüketiyorum. Pazardan aldığım nanelerden  bir iki tanesini saksıya dikerek yetiştirmiştim bunları ve gözüm gibi de bakıyorum. Bu yaz yenileyeceğim kısmetse.
Nane nelere faydalıymış, nelere zararlıymış  bilenler bilmeyenlere aktarsın diye yazalım şimdi.

  • İştah açar
  • Bağırsak spazmını giderir
  • Diş ağrısını ve ağız kokusunu giderir
  • Kusmayı ve mide bulantısını önler
  • Sinirsel kalp çarpıntısını önler
  • Sinirleri yatıştırır, sakinlik verir
  • Öksürük ve soğuk algınlığında faydalıdır
  • Ateşi düşürür
  • İdrar söktürücüdür
Daha bir sürü iyi geldiği şeyler var fakat bazıları çelişkili geldiği için listeyi burada kesiyorum. Listede karaciğer yetersizliğini giderir yazıyor mesela, fakat hemen altında kimler kullanmamalıdır bölümünde ise , karaciğer yetmezliği ve siroz olanlar fazla tüketmemelidir, interferon tedavisi olanlarda tüketmemelidir diyor.
Bir yerde erkeklerde sinirsel iktidarsızlığa iyi gelir derken, bir başka yerde erkeklerde libidoyu düşürür diye yazıyor. Mideye iyi geliyor derken, bir başka yerde ülseri olanlar tüketmemeli reflüsü olanlar içmemeli yazıyor.

Son günlerde ekranlarda bitkisel ürünlerle şifa furyası çok yaygın biliyorsunuz. Fakat söylenmeyen
bir şey var ki; o da , bu bitkileri fazla kullanıp hastaneye düşen insanlar. İnsanlar çılgın gibi bitki çayı tüketiyor, bitkilerle hazırlanmış reçeteler kullanıyor. Aman diyim, siz siz olun bunlardan uzak durun derim ben. Unutmayın ki bir çok ilaç bitkilerden yapılıyor. Her ilacın da belli bir dozu var kullanmak için. Doz aşıldığında  ne yapıyor , insanı öldürüyor, zehirliyor. İşte ilaçlar bitkilerden yapıldığına göre dozuna göre alınmayan her bitki de bana göre zarar teşkil ediyor insan için. Eski nesil , yani dedelerimiz ninelerimiz ve onların nineleri  otacı imiş. Çünkü ilaç sanayi bu kadar gelişmemiş, hatta ilaç bile yokmuş. Hanginiz gördü aile büyüklerinin sürekli bitki çayı vs. kullandığını. Sadece hastalıklarda, o da belli oranlar dahilinde kullanırlardı bitkileri. Ya da klasik beslenme amaçlı kullanımı. Özetle, her şeyi kararında ve gereğinde kullanmak gerek sanırım. Naneyi de sabah kahvaltılarında yada kurusunu yemeklerde yemeğe devam. Fazlası yok.

Naneden söz etmişken  "Nane, limon kabuğu bir taşım kaynasın ... "diyen Barış Manço'yu rahmetle anarken, dünya starımız Ajdar'ı da es geçmeyelim. Nane, nane, nan na neeee ..
Hepimize şifa dolu günler dileği ile....

4 yorum:

  1. Ahhhhhh datlummm sen de bendensin tek olmadığımı bilmek cok guzel ya:) nane benim de midemi alt üst eder dayanamam:)))

    YanıtlaSil
  2. Nanenin koyu yeşil rengi bana herşeyden önce göz ziyafeti Sunuyor.Bende ,saksılara diktim.İnşallah en kısa zamanda limonlu nane çayımı yudumlayacağım...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Nane çok hoş görünüyor. Nerdeyse her yemeğe nane katarım ben, bayılırım naneye.

    YanıtlaSil
  4. Gülümsecim, yemesini seviyorum da içmeye gelince bozuluyor iş.

    Kardeşim; limonlu nane çayı kelimesi bile inanki midemin bulanması için yeterli sebep :)) Sana afiyet olsun. Nane yetiştirmesi yönünden ,hem nazlı hemde arsız bir bitki. Umarım en kısa zamanda yudumlarsın çayını.Pencere önüne süs bitkisi olarak bile güzel dimi.

    şirvan; annemde sen gibi , herşeye nane ilave edebilir.

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...