Salı, Mart 13, 2012

Aşk var mı aşk ?

Reha Muhtar'ın meşhur sorularından biri idi "acı var mı acı ? " Sorunun soruluşundan sonra dillere dolanmıştı bu kalıp sözcük.
Ben de soruyorum aşk var mı aşk ?  En son ne zaman aşık oldunuz. ? Ya da hiç aşık oldunuz mu ? Çocukluğumun anket defteri soruları gibi.

Uzun zaman oldu aşka dair kitap okumayalı. Geçenlerde bir gün Kahraman Tazeoğlu'nun  Bambaşka isimli kitabının çıktığını öğrendim. Televizyonda anlatıyordu kitabını. Tam dinleyemedim ama aşkı anlattığını falan söylüyordu. Not ettim aklıma. Sonra da D&R da kitabı inceledim ayaküstü. Kitabın içinden bir kaç cümle okuyunca almaya karar verdim.
OLUR MUSUN ?
"Aşk sahnedeyken, ayrılık kuliste bekler"
"Gittin ! Herkes gibi  olacağını sandım ama şimdi herkes sen oldu. "

Bu tür kelime oyunlarını çok severim ben. Diğerlerini de okumam gerek dedim. Okuyorum şimdi kitabı. Son 30 sayfaya girdim. İçinde kısa hikayeler var , kısa sözler var. Dolayısı ile okuması bir kahve molası gibi.  Kitabın  içindeki cümleler  kimi zaman sizi uzun uzun düşündürüyor, kimi zaman aynı benim ilişkim dedirtiyor, kimi zaman da içinizi acıtabiliyor. E aşk da acı çekmek değil mi zaten. Ve tüm acılara rağmen güzel değil mi aşk. ?

Kitabın arka kapağında bakın neler yazıyor.
"Başka" dan Sonra Kahraman Tazeoğlu Bu Kez De "Bambaşka" Kitabıyla Okurlarıyla Buluşuyor…

Kalır gibi gidişlerini izledim önce, sonra gider gibi kalışlarını…
Ve anladım ki ne sen gidebiliyorsun ne ben kalabiliyorum. Öyle bir hayat yaşıyoruz ki şimdi; ağlamak gülmenin mahkumu, gülmek ağlamanın gardiyanı gibi sanki… 
Ve anladım ki ne seninle ağlayabiliyorum, ne de sensiz gülebiliyorum. 
Belki de sen aşka aşıktın, ben üstüme alındım bilmiyorum. Bir gün gerçekten seni terk edebilecek miyim onu da bilmiyorum. Üzerine sinen benin kokusunu duymadan yaşayabilecek misin?.. Çünkü, senden geriye sadece sen kalana dek terk edilmiş olmuyorsun. 
İnsan yaşadığı anın değerini yaşadıklarından ötürü değil, neler yaşayacağını bilmediğinden ötürü bilmez. Seni çok seviyorum; bir gün seni terk etme gücümü kendimde bulup bulamayacağımı bilmeye bilmeye... Anlıyor musun? 
Gel "biz" olalım demek kolay… Benimle hiç olur musun?


Yani hayata kısa bir mola verdiğinizde okunası bir kitap Bambaşka. Ben sevdim. Kısa molalarımda okudum, okuyorum.

Yazarın başka kitapları da var.Adı ve arka kapak bilgileri ilgimi çeken bir tanesi Seni içimden terk ediyorum. Belki onu da alırım aşka dair bir şeyler okumak istediğim bir başka zaman.



4 yorum:

  1. füsuncum nasılsın iyisin canım
    gene çok hoş paylaşım
    :))

    YanıtlaSil
  2. okunası olduğu belli, en azından benim tarafımdan.. teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. Sağol Ayşecim, iyiyim. Sen de iyisindir umarım.

    YanıtlaSil
  4. Dayatılanla yaşayan, zevkle okuyacağınızı düşünüyorum .

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...