Pazartesi, Mart 12, 2012

Portakalı soydum içine mum koydum


Uzunnn zaman önce cadılar bayramı idi. Yabancı sitelerde   bol bol bu bayramla ilgili el işi çalışmalar vardı. Yabancılar bu bayramlarını pek seviyorlar. Adı cadılar bayramı ama neşeli şeylerle kutlanıyor. Türkiye'de pek yaygın değil henüz. E çok uzak değildir ama bir zaman sonra eminim bizimkilerde yaygın olarak kutlar. Çok çok geçmiş yıllarda bir gün  arabamla bir yere gidiyordum, aniden önüme cadılar atladı. Çok şaşırmıştım. Meğer yabancı bir lokanta şirinlik olsun diye o gün öyle bir etkinlik düzenlemiş. Lokantanın önünden gelip geçen arabaları korkutuyorlardı. İlk o gün tanışmıştım cadılar bayramı ile. Bunlar bunu neden yaptı diye araştırmış ve cadılar bayramı olduğunu öğrenmiştim. İlle öğreneceğim .
İşte bu yıl da bayrama denk gelen günlerde internet sitelerinde gezinirken  portakaldan mumluğu görmüş, not almıştım . Geçen gün sofrada portakalı tam soyacaktım ki aklıma geldi birden. İçini yedim dışınıda böyle yapıverdim alelacele.


E tabii ki benim portakalım biraz romantik kesimli oldu doğal olarak. Cadılar bayramı konseptli değilde aşıklar bayramı konseptli gibi. İlle de kalp olacak.


Aceleciyim ya , rastgele kestim biçtim kendi formatımı yarattım. Bir hata yapmışım, portakalın üst kabuğuna mumun alevi değdi ve o kısım hafif yandı, siyahlaştı. O yüzden kontrolüm altında yandı hep, Allah korusun tutuşur da yangın çıkar. Orijinalinde kapak kısmını yıldız şeklinde açmış ki alevin ısısı oradaki boşluktan çıksın. Emniyetli olmuş böylece. Eh artık bir daha ki portakala. 
En çok hoşuma gidense, odaya yayılan enfes koku oldu. Birde yanarken oluşan renk çok güzel. Kesinlikle deneyin derim. Kahveme eşlik eden bu mumluğun ömrü kısa olsa da , çok güzeldi. Tekrarlanacak.

13 yorum:

  1. Bende sempatik olsun diye en kısa zamanda yapıp soframa koyacağım..

    YanıtlaSil
  2. Eminim ki daha güzelini yapacaksınızdır. Keyfini sürün, gerçekten çok hoş oluyor.

    YanıtlaSil
  3. canım ne güzel şeyler yapmışın böyle. portakalı çok severim, hele kokusu bir de böyle görüntü verince ohh keyfe bak..

    YanıtlaSil
  4. Arizona'dan MİMiniz Var.:)

    YanıtlaSil
  5. Valla ben çok keyif aldım Buketcim :)) Öneririm.

    Lucky mesaj alınmıştır :))

    YanıtlaSil
  6. ya ben bayildim bu portakala, bunu cesitlendirebiliriz de, karanfil, tarcin, vanilya, kahve cekirdegi eklesek kabuga mesela? nasil olur acaba? :)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel olmuş. Hem görüntüsü, hem kokusu, hemde insana verdiği güzelliğiyle çok hoş. Bende yapmıştım bundan kışın başlangıcında, unutmuşum yeniden yapayım.

    YanıtlaSil
  8. Itırcım hemen deneyelim, saydıklarının kokusunu çok severim.

    Aslıcım portakal yada mandalina yediğim zaman , kabuklarını hemen ocakta yakarım. Seviyorum o kokuyu. Ama bunda ısınan portakaldan yayılan koku daha bir güzeldi. Bende yapıcam tekrar en kısa zamanda. :)

    YanıtlaSil
  9. Çok orijinal bir çalışma teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. İnsan oğlunun yapamayacağı şey yoktur yeterki istesin zaten eskiden sobaların üstüne portakal kabukları atılırdı ortama hoş koku versin diye elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok severim o kokuyu, soba olmasa da ara sıra ocağın üzerine koyuyorum bende ama eskisi gibi kokmuyor.

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...