Cumartesi, Mart 10, 2012

Bağlantıyı yeni sayfada açmak

Bloglarda dolaşırken dikkat ettiğim bir şey var. Hepimiz çeşitli sebeplerle bir  başka sayfaya bağlantı veriyoruz. Bağlantıyı tıkladığınızda bulunduğunuz blog kapanıyor ve verilen bağlantı açılıyor. Dolayısı ile okumakta olduğunuz blogdan kopuyorsunuz. Yeni açılan sayfaya dalıp, gelmiş olduğunuz yeri unutabiliyorsunuz. Okuduğunuz bloga geri dönmek için o blogu yeniden açmak gerekiyor. Bazen üşenip tekrar dönmüyoruz . Ben sevdiğim ve okuduğum blogda kalıp , diğer sayfayı da yeni açılan pencere de okumayı tercih ediyorum. Bu yüzden çok zaman bağlantılara mausun sağ tuşu ile tıklayıp, "bağlantıyı yeni sekmede aç" tercihini seçerek takip ediyorum. Bunu blogger arkadaşlarım kendi hazırladıkları post da yapabilir aslında. Verdikleri bağlantı da tıkladığımızda otomatik olarak yeni bir sayfada açılır.  Bu yüzden bilgilendirme amaçlı bu post'u hazırlamak istedim. Blogger dostlarım faydalanırlar umarım.

Yeni bir yayın hazırlarken neler yapacağız ki bağlantı "yeni pencerede açılsın " ve blogdan ayrılınmasın. Birinci adım.Vereceğimiz bağlantı için bağla seçeneğini tıklıyoruz.



İkinci adımda açılan "bağlantıyı düzenle" sayfasında bağlantı adresini ve görüntülenecek metin yazısını yazıyoruz. Ve okla işaret ettiğim yerde bir kutucuk var. Bağlantıyı yeni pencerede aç yazıyor yanında. Oraya bakıyoruz. Kutu işaretli değil.


" Bu bağlantıyı yeni pencerede aç " yazısının yanındaki  o kutucuğu tıklayıp onay işaretinin çıkmasını sağlıyoruz. Ve tamam tuşuna basıp bağlantıyı düzenlemiş oluyoruz.


Böylece, okuyucu bizim sayfamızda kalıyor ve bağlantı verdiğimiz adres yeni bir sayfada açılıyor. Bu yazıyı hazırlama sebebim , bir çok sevdiğim blogu takip ederken bu sorunla karşılaşmaktı. Bir zamanlar bilgisayar programcısı ve bilgisayar eğitmeni olmamında bunda payı var belki , hep aklıma takılıyordu. Hazırladım kurtuldum :))
Kendi bloglarınızda bu postu yayınlayabilirsiniz arzu ederseniz. 
Sevgiler.


13 yorum:

  1. füsuncum ben geldim canım
    :))
    faydalı bilgiler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Füsun şimdi benim blogum var ama inan pek çok şeyden anlamıyorum. Teknik konularda sıfırım. Böyle resimli anlatman çok iyi olmuş, biraz inceleyeyim çok tskler :)

    YanıtlaSil
  3. Ayşecim hoşgeldin. Rica ederim :)

    Sevgili Aslı, sormak istediklerini blogumda sağ tarafta bulunan "söylemek istedikleriniz " kısmına yazarsan, öğrenmek istediklerini bilebildiğim kadar anlatmaya çalışırım. Blog da bende çok çok uzman sayılmasam da araştırır öğrenir yine bilgilendiririm. :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ben uyarıyı dikkate aldım faydası oldu teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  5. Bişey değil Nohutcum .:)

    YanıtlaSil
  6. Çok tsk ederim ilginize. Aklıma geldikçe, rahatsız etmezsem sormak isterim :)

    YanıtlaSil
  7. Rica ederim. Rahatsız etmezsin :) Bilgim dahilinde cevaplarım, ben bilemezsem başka arkadaşlar yardımcı olur büyük ihtimalle sevgili Aslı :)

    YanıtlaSil
  8. o kutucuk hiç dikkatimi çekmemişti yahu, öyle kullanırım bundan sonra. ben de yeni sekmede açıyorum her seferinde ama yine de kendi bağlantılarımı bu şekilde vereceğim bundan sonra :) teşekkürler, yararlı bir post olmuş.

    YanıtlaSil
  9. Sevindim işe yaramasına . Rica ederim Nerwen :)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba...Teşekkürler, güzel bir bilgi.

    YanıtlaSil
  11. Rica ederim, faydası olduysa ne mutlu bana :)

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...