Cuma, Mart 23, 2012

Gezgin kitap


Çok uzun yıllar önce haberdar olduğum bir şeyden bahsedeceğim.  Gezgin kitap. Duyanların duymayanlara anlatması gereken bir etkinlik. Nedir gezgin kitap ? Okumuş olduğunuz bir kitabı kütüphanenize koymak yerine , başkaları da okusun diye uygun bir yere bırakıyorsunuz. Uygun yerden kasıt, kitabı görüp alabilecekleri herhangi bir yer. Mesela kahve içmeye gittiğiniz bir cafe, lokanta olabilir. Yada otobüs durağındaki, parktaki bir bank olabilir vs. Artık size kalmış yeri tayin etmek. Kitabın ilk sayfasına bir not yazıyorsunuz bırakmadan önce. "Bu bir gezgin kitaptır. Kitabı alabilirsiniz. Ben okudum ve benden sonra başkaları da okusun istedim. Sizde okuduktan sonra uygun bir yere bırakırsanız daha çok kişi okuyabilir. " Böyle yazılabilir mesela. Yada siz ne isterseniz onu yazarsınız. Bu İngiltere de oldukça yaygın bir sistemmiş. Türkiye'de benim elime geçen öyle bir kitap olmadı. Çevremde bulunan insanlardan da  duymadım. Ama ben bu sitemi öğrendiğimde, yıllar önce 3 kitabımı gezgin kitap olarak bırakmıştım. Bir tanesini bir apartmanın asansörüne, bir tanesini otobüs durağındaki banka bırakmıştım. Diğerini de bir pastanede. Kim aldı, aldığında ne hissetti bilemiyorum . Ama isterseniz bunu bilmek de mümkün. Yabancı bir site var bu kitapları takip eden. Oraya üye olup , kitabı nereye bıraktığınızı kaydedip, sonrada kim tarafından alındığını  izleyebiliyorsunuz mesajlar sayesinde. Nerede olduğunu da öğrenebiliyorsunuz. Az önce siteye baktığımda İzmir'de birisinin Kordon'da bir banka bir kitap bıraktığını okudum siteden. Türkiye'den 32 kitap görünüyor , hepsine bakamadım.
Sistem hakkında bilgi almak isterseniz,hangi kitaplar gezmekte  ,nerelere gitmiş göz atmak isterseniz işte sitenin adresi http://www.bookcrossing.com/


Gezgin kitapların Türkiye'de  çoğalması dileği ile size güzel bir gün diliyor ve ben resim kursuma doğru yola koyuluyorum. Ben yokken sıkılmayın diyede  size bir  dergi bırakıyorum.

TIKLAYIN OKUYUN


3 yorum:

  1. çok güzel bir yöntem.ah keşkem ülkemizde kitap okuyanlar çok olsa da böyle değişebilsek hep

    YanıtlaSil
  2. burada olduğunu bilmiyordum.. dilerim çoğalır..

    YanıtlaSil
  3. O zaman ne yapıyoruz hemen bir kaç kitabı gezgin kitap olarak bir yerlere bırakıyoruz.

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...