Çarşamba, Mart 28, 2012

Kitap ayracı

Deli anne'nin blogunda gördüğümden beri aklımda olanı sonunda yaptım. Onun yapmış olduğunu çok beğenmiştim. Kendi gibi şirin ve sıcacık olmuş onunki. Rengarenk. Bu da benim yaptığım işte.


 Konsept olarak uygun oldu mu olmadı mı, güzel mi oldu çirkin mi oldu  bilmiyorum ama benim, el emeği göz nuru bir kitap ayraçım oldu. Vaktimi  bunu yaparak değerlendirdim. O yüzden ayrıca mutluyum. Bu kartpostalları kırtasiyede görünce , işte ben bundan yapayım ayracı dedim ve iki adet Atatürk kartpostalını aldım.Kartpostalların kenarlarını kestim. Biraz kalın oldu ama Atam'ın duruşunu bozamazdım.  Sonrada kalınca bir iğne ile kenarlarına tığın girmesi için delikler açtım. Sonra da dantel ipliği ile ördüm.



Uzun zaman önce almış olduğum Konstantiniyye / Dünyanın Arzuladığı Şehir 1453-1924 adlı kitabımı da bu aralar tekrar raftan indirmiştim. Philip Mansel'den okuyalım bir de İstanbul'u bakalım. Aslında kitabı 2007 yılında almıştım, tarihle aram çok iyi olmadığı için ağır ağır okuyordum, sonra da yarım bırakmıştım. Şimdi ayracımı da kitabımın içine yerleştirdim bir güzel. Hava da okumaya çok müsait. Midemde feci ağrıyor. Bana biraz dinlenme gerekiyor.  1453 yılının İstanbul'una yolculuğa çıkmanın zamanı yani.







10 yorum:

  1. İlginç bulduğunuz bilgileri bizimle paylaşın lütfen :) Kitabı okurken.

    YanıtlaSil
  2. Tamam zevkle paylaşırım. Tabii kitabı yine yarım bırakmazsam.:)

    YanıtlaSil
  3. Nerden aklına geliyor bu kitap ayraç fikirleri:) ben 40 yıl düşünsem aklıma gelmez:)

    YanıtlaSil
  4. Benim aklıma gelmedi Deli anne getirdi aklıma. :)) O çok güzel yapmış bi tane ziyaret et sayfasını bak bi. :)

    YanıtlaSil
  5. hiii, bayıldım bayıldım.. benimkiler pek sönük kaldı bu güzellik karşısında.. eline, gönlüne sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Bak utandım şimdi Deli annecim, sanki zorla yorum yazdırmışım gibi hissettim kendimi. Senden örnek aldığım için gör istemiştim. :)) Bende sevdim, zevkliydi yapması. Ama inan benim gözüm hala seninkinde :)))

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel olmuş Füsun. Hele Atatürk olması bu ayraçta farklı bir güzellik vermiş. Ya bende yapabilirmiyim? :) ayrıca dantel çok yakışmış ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Okuduğum kitapla Atatürk çok entersan denk geldi aslında. Beğenmene sevindim Aslıcım. Sen çok daha güzellerini yaparsın. Deli annenin yaptıklarına da mutlaka bak , ben onları çok seviyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Harika bir fikir, ben de deniycem. :) Bundan herika bir hediye olur. :)

    YanıtlaSil
  10. Beğenmene sevindim delikitap. Yaptığın zaman yayınla mutlaka, merak ederim :)

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...