Pazartesi, Mart 05, 2012

Renkler



RENK
Ara sıra gazete okuyorum ya , işte dün gazete günümdü. İlgimi çeken bir kaç şey oldu. Bir tanesi de renklerin insanlar üzerindeki etkisinden bahseden bir haberdi. Ege üniversitesi iletişim fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr.Müjde Ker Dinçer, renklerin insanın sağlığını ve enerjisini etkilediğini söylemiş. Daha öncede okumuştum bu tür bilgiler. Okuduğumdan aklımda kalan şu mesela. İnsan o gün hangi modda ise giysisinin rengini de ona göre seçiyormuş. Bir giysi seçecek olsam ya mavi olur ya siyah. Modum genelde aynı demek ki. Başka renge zor gider elim.



Dr. Dinçer'in verdiği bilgilere göre renklerin etkileri şöyle imiş.

Siyah. Konsantrasyonu ve öz güveni artıran bir renkmiş. En çok tercih ettiğim renklerden. Kendime bir giysi alacaksam eğer hemen siyahı tercih ederim. Dışarı çıkacaksam hemen siyah bir şey giymek isterim. Evde de siyah giyiyorum aslında. Gerçekten konsantrasyonum da bir hayli yüksektir. Aynı anda bir çok işe ve kişiye odaklanıp iş yapabilirim. Uzun süre aynı şeyle ilgilenebilirim vs. vs.. Demek ki etkisi güçlü bende.


Yeşil. Dinlendiriyor ve huzur veriyormuş. Bu şezlongda oturup, elime kahvemi alıp, etrafımdaki yeşil örtüye bakmanın huzuru pek çok şeyde yok. İşten ve hayatın stresli günlerinden daraldığımızda doğa ile baş başa kalma arzusu duyarız genellikle. Demek ki yeşilin huzuruna ulaşmak ve rahatlamak bilinç altımızda da mevcut. İç sesimizi dinlemek lazım. Bahar kapıda, artık huzurla buluşma zamanı yakındır.




Kırmızı. İştah açıp, tansiyonu ve kan akışını hızlandırıyormuş. Bu elma şekerlerini neden bu kadar sevdiğimi anladım galiba. O zaman ne yapmak lazım, kilolarla sorun yaşadığımıza göre , kırmızıdan uzak duracağız. Özellikle yemeklerden önce kırmızıyı kendime yasaklıyorum. İştah açan bazı şeylerde  kırmızı renk değil mi ?. Ketçap, pul biber vb. Kırmızı ile ilgili benim bildiğim bir şey varsa , o da nazarı çok çektiği. Kırmızı giymekten biraz korkarım o yüzden. Nazara inanmayana sorun değil. Ama ben inanırım ve uzak dururum birazcık. Hiç mi giymem.? O kadar da değil.


Mavi. Özgürlük hissi verir ve sakinleştirirmiş. maviyi çok sevmemin sebebini de çözdüm böylece. Maviyi sevdiğim kadar özgürlüğü de seviyorum. Kendimi bildim bileli mavi giyerim. Özgür ruhum bu sebeple gelişmiş demek. Görüldüğü gibi blog arka planımda mavi. Özgürlük güzel şeyyy... Sakinliğe de acil ihtiyacım var bu aralar ve bunu içinse  ilk yapacağım şey , bilgisayar masaüstü rengimi de  maviye ayarlamak.
Sarı. Heyecan ve canlılık verir, dikkat çekermiş. Bu renkle pek ilgim alakam yok.
Mor. Bilinç altını olumsuz etkileyebilir ve 6.ncı hissi güçlendirirmiş. 
Pembe. Neşelendirir , güven ve rahatlama hissi verirmiş. Doğru. Ben rahatlamak istediğim zaman pembeblogum 'u ziyaret ediyorum.

Turuncu. İştah açar ve yorgunluğu  giderirmiş. Bugün o kadar çok yoruldumki . Yarın sabah yayınlamak için bu post'u hazırlayıp, yanda görmüş olduğunuz çiçeğime odaklanıp bir süre onu seyredeceğim. Umarım işe yarar.
Lacivert. Düşünce gücünü artırırmış. Bir de ciddiyet kazandırırmış. Lacivert takım elbisenin ciddiyeti tartışılmaz zaten.
Ve son olarak ...
Beyaz. Temizlik , saflık ve güven hissi verirmiş. 

Hepinize güzel bir hafta dilerim. 






2 yorum:

  1. Ben de renklerin etkisini okumuştum hatta seneler önce çalıştığım bir firma beni kişilik çözümlemesi ile ilgili bir seminere göndermişlerdi,orda karakter rengi olarak sarı çıkmıştım:=) En sevdiğim renk toprak renkleri ve sarıdır...
    Sevgiler,BuBu

    YanıtlaSil
  2. Blogunuzda fark ettim sevdiğiniz renkleri. :)Doğanın renkleri yani. Sevecen, üretken. Bu da benim analizim:)Benden de sevgiler bubu..

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...