Salı, Temmuz 02, 2013

Portakallı kek


Size de oluyor mu acaba.? Portakal kelimesini duyunca  " portakalı soydum başucuma koydum, ben bir yalan uydurdum, duma duma dum" diyesiniz geliyor mu ?

Portakallı keki geçtiğimiz ay yedim. Bir bahçe toplantısında Sevimciğim yapmış, getirdi sağolsun. Nefis olmuştu . Aklıma kazındı tadı. Aradan zaman geçti canım çekti. Sevim Bodrum'da bu sıralar, kim yapacak bu tembele keki. Arkadaşlara "canım portakallı kek istiyor " dedim. I ıh , o da işe yaramadı. Hatta birisi "yap da yiyelim" dedi. Baktım çare yok, Sevim'i aradım tarifi aldım hemen. Attım üzerimdeki tembelliği bi çırpıda,  marifetli hallerime büründüm hemen. Girdim mutfağa yaptım bende. 

Tarifi çok beğendiğim için, denemek isteyen olur belki diye paylaşıyorum. Hatta deneyin diyorum, pişman olmazsınız. Şimdi bir çoğunuz " ben bu tarifi biliyorum " dersiniz. Bilenler bilmeyenlere aktarsın.
Malzeme :
3 yumurta
6 kaşık toz şeker
6 kaşık un
2 portakalın suyu ve rendelenmiş kabuğu
1 paket kabartma tozu

Sosu için malzeme:
3 portakal suyu ve rendelenmiş kabuğu
3 kaşık toz şeker


Yapılışı :
Yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çırpın. Daha sonra içine portakal suyunu ve rendelenmiş kabuklarını atın, hafifçe karıştırın. Unu ve kabartma tozunu da ilave edin ve hepsini birden bir kez daha karıştırın.  Boza kıvamında bir karışım oluyor. Yağlanmış,unlanmış kek kalıbına dökün. 160 derece de ortalama 40- 45 dakika pişirin. 
Kek pişerken sosunu hazırlayın. 3 portakalı ve kabuklarını ve de 3 kaşık şekeri bir kaba alın ve ocakta bir iki  dakika kaynatın. Çok kaynatırsanız sos acıyabilir. 
Fırından çıkardığınız kek ılıdığında , sıcak olan sosu kekin üzerine yavaş yavaş dökün. Sosu iyice içine alması için , üzerine bıçakla ya da çatalla delikler açıp, buralardan da dökebilirsiniz. Geriye afiyetle yemek kalıyor.

Afiyet olsun. Eviniz portakal kokularıyla dolsun

12 yorum:

  1. Portakalı hiç sevmem ama portakallı kek veya portakallı tatlılara bayılırım.
    Bizim evde de hiç eksik olmaz, hatta kış mevsimi biterken portakal kabuklarını rendeleyip dolaba atarız yaz boyunca portakal bulamaz da kek yapamazsak diye önlem alırız :)
    Yapması da yemesi kadar keyifli midir bilemiyorum ama sanırım her istediğimde bana itiraz etmeden yapabilen ablalarımın olmasına şükretmem gerekiyor :)
    Afiyet olsun, harika görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay sen çok yaşa Zeynep. Bu dolaba atma işini iyi ki söyledin. Ne şanslısın, ablaların yapsın sen ye. Ben yaptım, ablalarım da dahil herkes yedi :))

      Sil
  2. portakllıkekebayılırımellerine sağlık arkadaşım seni takibe aldım bende beklerim sevgiler;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgiler Turuncu tatlar :)Gelirim bir gün :)

      Sil
  3. POrtakalı soydum baş ucuma koydum, aldım göz hakkımı, teşekkür ettim becerikli iki kum taneciğime ( kafiye uymadı, idare et canım) ama inan portakallı keki bende çok severim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İdare ettim gitti Vuslatcım. Yine canım çekti sorma :))

      Sil
  4. Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nefisti vallahi Gamzecim. Seninde yorumuna sağlık.

      Sil
  5. Harika gözüküyorr,
    Ellerine sağlık Füsuncum

    YanıtlaSil
  6. heeeey baaaak ah maziiiiii :)

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...