Perşembe, Ekim 13, 2011

Bu gece gökyüzü




Bu  gece Ankara'da gökyüzünde ,dün dolunay halini tamamlayan ay ve birde yıldız görünüyor. Sağ alt köşede bir nokta halinde görülen  yıldızın hangi yıldız olduğunu bulamadım. Ama çok güzel parlıyordu. 
Fotoğrafta yıldızın olduğu kısmı kırparak büyüttüm ve arka ışığı biraz fazlalaştırınca bakın nasıl bir görüntü elde ettim.

Tripodum yok , elimde titriyor o yüzden nokta halinde görünmesi gereken ışıklar titrek görünüyor. O parlak yıldızın etrafında binlerce yıldız var . O yıldız hangi yıldız ise ne kadar büyük . Ayyy çok merak ederim ben şimdi bu yıldızın adını. Gece boyu araştırırım . :)) Bulursam yazarım adını. Siz de bulursanız bu arada lütfen bildirin.


Dip not:
Yayınladıktan hemen sonra buldum. Neyse ki çabucak buldum. Jüpitermiş.


Jüpiter: Bu ay yılın en iyi konumunda,
çünkü tüm gece gökyüzünde olacak.
Günbatımından yaklaşık 1 saat sonra doğacak
gezegenin parlaklığı -3 kadir olduğundan
Ay'dan sonra gecenin en parlak
gökcismi. Jüpiter 13 Ekim akşamı dolunay
evresindeki Ay’la yakın konumda
olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...