Salı, Ekim 04, 2011

Marifetli hallerim

Bazı günler aşka geliyorum, yapıyorum bi şeyler. E fena da olmuyor hani. Nasılda kabarmış baksanıza. Yapınca yeniyor olması, durumu vahim hale getirmese ve bana katılan kilocuklar  sinirimi bozmasa , o hoo daha ne marifetler oluşur bende . Ama işte sebep bu, bu yüzden marifetimin sınırlarını zorlamıyorum...

Kim bilir sizlerde ne marifetler vardır ama  şimdi bu sıradan kekin tarifini vereceğim tabii ki ben. Ne için ? Hayatında ilk kez kek yapacaklar için. Kendi tariflerinden  farklı bir tarif arayanlar için. Hiç Nescafeli kek yapmamış olanlar için. Blogda tarifler olup olmayacağını soranlar  için. Blogumu takip eden yeni evli gençler için. ;)  ''Sahi keke ne koyuyorduk'' diye unutanlar için. En çok da ; '' amannn sende mi tarifler vermeye başladın '' demeniz için :)) Biliyorum sıkıldınız bir sürü yemek tarifinden , ama  nooolur bi kaç tane de ben yazayım. Azcık görmezden gelin bu halimi .

Malzemeler : 
3 Yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı yoğurt
125 gram margarin
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı un
Nescafe
Yapılışı : 
Yumurta ve şekeri beyazlaşıp  krem şanti gibi olana kadar çırpın. Oldu mu ? Olduysa  şimdi  içine yoğurt ve  yağı ( eritilmiş margarin ) ilave edip azcık daha karıştırın. Unu ve 1 paket kabartma tozunu birlikte ilave edip  , unlar karışana kadar tekrar karıştırın. Sonra bu karışıma 1 çorba kaşığı nescafe ilave edip onu da karıştırın ama çok fazla karıştırmayın ki nescafeler erimesin. Hemen şöle bi nescafeler karışımla karışana kadar karıştırıvereceksiniz. Bu karışım cümlesi süper oldu. Yoğun nescafeli seviyorsanız 2 çorba kaşığı nescafe koyabilirsiniz.  Nesacefe ölçüsünü değiştirmek sizin elinizde ama sakın diğer ölçülere dokunmayın. 
Karışımı, yağlanmış ve unlanmış kek kalıbınıza döküp , orta hararetli fırında 45 dakika pişirin. Bu süre elektrikli fırınlarda geçerli değildir. 
Ben margarini eritmeye üşendiğim için, Becel kullanıyorum. Yumuşak olduğu için, hemen paketten alıp ilave ediyorum karışıma. Pratik oluyor. 
Bu tarife nescafe yerine ; elma, üzüm, ceviz , tarçın , kuru kayısı, kakao  gibi aklınıza gelen , lezzetini sevdiğiniz herhangi başka bir şeyi koyabilirsiniz.
Sizlerden ricam , eğer ki bu tarifi uygularsanız, sonucu benimle lütfen paylaşınız. Sonuca çok mu güveniyorum ne... ?
Afiyet olsun. 

2 yorum:

  1. Bu kadar güzel yapmak mecburiyetinde miydiniz ki.
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Güzel görünüyor dimi :)) Bugün de kayısılı yapayım diyorum, sizde deneyin.

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...