Çarşamba, Nisan 11, 2012

Eskidendi çok eskiden

Bizim evde kullanılan bir kalıp cümle vardır. " İşte öyle Memet ağa " . Nerede , ne zaman kullanılır derseniz; mesela bir şeyler anlatırsınız konu bitince sonuna ekleyebilirsiniz, bir ima da bulunduktan sonra kullanabilirsiniz.  Ya da canınız istediğinde kullanın. Size kalmış bir şey. Bilenleriniz, kullananlarınız vardır eminim. Bu cümlenin nereden çıktığını sorduğumda büyüklerim hikayesi olduğunu söylemişler ve anlatmışlardı. Anadolu insanının pratik zekasına , ince espri gücüne zaten hayran olan ben, bu hikayeyi de  dinlediğimde çok sevmiştim. Hikayesi şöyle imiş.

Memet  ağa karısı ölmüş dul bir adam. Komşusu bir kadında kocasını kaybetmiş. Memet ağa ile de evleri yanyana imiş. Bunun için yolda , kapı önünde sık sık karşılaşıp hal hatır ederlermiş. Memet ağa iyi bir adammış. İkimizde yalnız kaldık can yoldaşı oluruz diye düşünmüş kadıncağız. Düşünmüş  ama bunu Memet ağaya  nasıl anlatsın . İşte burada yurdum insanının pratik zekası devreye girivermiş. Hal hatır faslı bittikten sonra her seferinde şöyle demeye başlamış Memet ağaya.

Hayat böyle işte. Evin evime yakın , bağın bağıma yakın, senin karın öldü, benim kocam öldü , işte öyle Memet ağa !
Ama Memet ağa klasik erkek işte. Düz mantık. Anlamazmış komşunun romantizmini ve ima ettiği şeyi. "Allah sonumuzu hayreylesin " der sohbeti sonlandırırmış.

Konu başlığını "eskidendi çok eskiden " olarak açma sebebim ise Sezen Aksu'nun en çok sevdiğim aynı adlı şarkısı  ile uyandım bu sabah. Size de olur mu bilmem, güne dilinizde bir şarkı ile başlarsınız. Ben de bugüne, dilimde bu muhteşem şarkı ile başladım.

Gününüz güzel olsun. İşte öyle Memet ağa !


6 yorum:

  1. Geceyi söndür kalbim
    Geceler de gençlik gibi eskidendi
    Şimdi uykusuzluk vakti.
    (Murathan Mungan)
    Eskilere gittim, Nereden dinlediniz sabah sabah bunu şimdi.

    İşte öyle Mehmet ağa ! :)))

    YanıtlaSil
  2. Dinlemedim Tebriz, uyandığımda bunu söylüyordu dilim :)))

    YanıtlaSil
  3. Çok hoş. Bende bir zamanlar aylarca her sabah aynı saatte çalan Tarkan'ın İnci Tanem şarkısının muhteşem ud girişi ile başlardım güne. Ne güzel yaşamak şarkılarda takılı kalmak.

    YanıtlaSil
  4. İnci tanemi de çok severim Vuslat. Ne güzel şarkıdır.

    YanıtlaSil
  5. Sezen'in bu şarkısını çok severim . Mehmet Ağa hikayesi de çok hoşuma gitti , teşekkürler , sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Sezen bitanedir. :) Sevgiler Zeynep.

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...