Cuma, Nisan 06, 2012

Marifetli hallerim


Bu pazar  Hristiyanların paskalya bayramı. Paskalya , Hristiyanların önem verdikleri bir bayram. İsa peygamberin çarmıha gerildikten sonra 3.ncü günde dirilişi kutlanıyormuş bu bayramda. Hristiyanlar bol bol yumurta boyuyorlar bugünlerde. Yumurta boyamak çok eski  kültürlerde de mevcutmuş. Dünyanın yeniden canlanmasının sembolü olarak kullanılırmış. Daha sonra Hristiyanlar bunu İsa peygamberin diriliş günü kutlamalarına dahil etmişler ve onlarla özdeşleşmiş. Türklerde ise 6 Mayıs Hıdrellez günü yumurtalar soğan kabukları ile kaynatılıp koyu renk verilerek pişirilir ve yumurta tokuşturma yapılır, sonrada afiyetle yenir. Biz de bir kaç kez yapmıştık geçmişte. Demek ki bir şekilde kadim kültürlerden miras kalmış, herkes kendine göre uyarlamış. Akla gelmişken  bu 6 Mayıs'ta bizde yapıp, baharın gelişini kutlayalım. 

Yabancı sitelerin çoğunda rengarenk boyanmış yumurtalar var. İçlerinde çok güzelleri var, insanın hemen yapası geliyor. Onları görünce benimde aklıma bir kaç yıl önce , dekoratif amaçlı yaptığım yumurtalar geldi. Ne paskalyaydı ne de hıdrellezdi bunları yaptığımda. Sıradan bir gündü. Bu mini sepetin içinde bir süre mutfakta süs olarak durdu bu yumurtalar. Şirin de olmuştu. E bari bende paylaşayım yaptıklarımı dedim. Görsün arkadaşlarım ne kadannn marifetli olduğumu dedim .( İçimden dedim bunu, itiraf ediyorum ) 


Nasıl yaptığıma gelince. Yumurtaya minnacık bir delik açıp içini boşaltmış , iyice yıkamış ve üzerine , peçetelerden kestiğim çiçekleri, şeffaf oje ile yapıştırmıştım. Benimki çok basit oldu, ama çok güzel örnekler mevcut. Mügemmell blogdaki kelebek ve kuş çıkartmalı olanlara bayıldım ben. Belki siz de yapmak istersiniz. 
Yumurta demişken , birde böyle çok tatlı birisi var ki, yumurtayla bozmuş kafayı. Buyrun tıklayın .
Fotoları görünce kafayı bozma riski var bilginize .!

8 yorum:

  1. Çok beğendim , eline sağlık .

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel olmuşlar. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. gercekten marifet !!!!;)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürlerrr Mehtap,Zeynep,Lila,Esrates,eda :))
    Çok bi marifet değil aslında , başlık fazla abartılı ama kendimle dalga geçmeyi severim ben :)))

    YanıtlaSil
  5. Yahu babanem bize boyardı ama hiristiyan değildik diye bizi keklediler mi acaba :))

    YanıtlaSil
  6. Ne güzeldi o günler diyesim geldi Bolat. Bide amaninnn diyesim geldi :)))

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...