Cuma, Ocak 20, 2012

Fosforlu Cevriye



 İzlediğim tiyatro oyunlarından bazılarını tekrar tekrar izlemek isterim. İşte Fosforlu Cevriye de onlardan birisi. 3 yıl önce izlemiş olsam da ; aklıma geldiğinde, sanki o an oyundan çıkmışım gibi tazedir duygularım. Her şeyi ile mükemmel diyebileceğim bu oyun hala kapalı gişe oynamakta. Bilet bulamadığım için tekrarını izleme şansım henüz olmadı ama bu sezon bir kez daha izlemeyi çok arzu ediyorum. Ne yapıp edip bir bilet bulacağım inşallah. Bazen kapılarda beklerim. Oyun girişinde bir gelmeyen olur da bileti satarlar diye. Çok yapmışımdır hatta. Ve genelde de girmişimdir oyuna. Belki de yine öyle bir yol izlerim. 

Oyuna gittiğimde mutlaka tanıtıcı kitapçığını alırım ve saklarım. Minik bir koleksiyon diyebiliriz. Ardından da oyunun ilk molasında doğru kulisin kapısında alırım soluğu. Kitapçığımı imzalatabilmek için. Bu oyunda da imzamı almıştım, her zamanki gibi. Hayalim o kulislerde olabilmekti aslında. Bir şekilde hayalimin bazı bölümlerini gerçekleştirdim. Oyuncu arkadaşlarımı kuliste ziyaret edip, kulise sızmış oldum. Bazen de imzalar atılırken girdim içlerine. Bir keresinde de sahneden seyircilerin nasıl göründüğünü anlayabilme şansım olmuştu.  Oyun bitimi sahneye çıkmıştım, oyuncu arkadaşımı tebrik etmek için. Sahne ışıklarında salon bir başka haşmetli görünüyor. Bir oyuncu arkadaşım bu merakımı bildiği için, gel bir oyunda minik bir rol verelim sana , çık sahneye demişti . Korktum galiba o haşmetten." Nıck " dedim . Ama o da olur bakarsınız bir gün.  Tiyatroya aşığım desem doğru olur. 



Fosforlu Cevriye'nin yazarı Suat Derviş (asıl adı Hatice Saadet Baraner ). Derviş ,1969 yılında  romanını Gülriz Sururi Cezzar'a şu satırlarla imzalamış .

“Sevgili ve büyük Gülriz Cezzar’a, en derin sevinçle Fosforlusunu teslim eder.”

"Fosforlusunu" kelimesi beni çok etkiledi. Ne kadar kıymetli imiş yazar için demek ki. Ve Gülriz Sururi bu emaneti 2008 yılında müzikal olarak sahneye taşır.  Müzikleri Attila Özdemiroğlu tarafından yapılır. Oyun Devlet Tiyatrolarında sahnelenir. Bir emanet bu kadar güzel saklanır ve günü geldiğinde de seyirci ile buluşur. Ellerine sağlık Gülriz Sururi.


Fosforlu Cevriye rolünü oynayan Feray Darıcı ile Cevriye belleklere daha bir yerleşiyor. 
 Uğur Çavuşoğlu ' nun o güzel sesi oyundan sonrada kulaklarınızda yankılanıyor. Aşk her zaman , her şartta mevcut. Cevriye'nin aşkı ise hayatındaki tek güzellik belki de. Ve Nermin Uğur  yani Sümbül hanım. İnsan sahnede onun gibi , iyi rol yapabilen oyuncuları izleyince ,daha bir seçici oluyor. Her oyuncudan yüksek performans beklemeye başlıyor. Tüm kadronun güzel oyunculukları ,neşeli anları, duygusal dakikaları, müzikleri , dansları ile Ankara Devlet Tiyatrosunda sahnelenen , izlenesi bu oyunu kaçırmamanızı dilerim. 


Oyuna ait bir video



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...