Perşembe, Eylül 08, 2011

Yarasa GUGU

Bu sabah henüz gözümü tam açamamışken  odamın penceresini açtım güne günaydın demek için.. Ve o anda odamın karşısında bulunan duvarda kara bir şey gördüm.
 Gözümde net görmüyor( Gözlüklerin acilen değişmesi lazım ) baktım baktım hiç bir şeye benzetemedim. Karafatma olsa çok  büyük, kelebek olsa çok şişko felan diye düşündüm bir süre. Sonra çözümü fotoğraf makinasında buldum. En iyisi fotoğrafını çekip yaklaştırıp bakmaktı.
 Hemen fotoğrafını çektim tabii ve anladım ki bu bir yarasaaaaaa. Aman Allahım ne heyecan verici bir şeyyyy :))) Aynı zamanda da gözlerimin faltaşı gibi açılmasına yarayan bir şey. Sabah erken saatte odanın camını gözlerim kapalı bir şekilde  açıp tekrar uykuya dalmış, sonra bir ara uyanıp tekrar kapatmış ve uykuya devam etmiştim.. Bir an onu düşününce içim bir tuhaf oldu vallahi :))  Ya odama konuk olsaydı şirin yaratık fantezileri geldi hemen aklıma....Allahtan odamın camında tel var.

İşte şimdi benim seyredebileceğim bir yarasam var . Sık sık kontrol ediyorum onu ,duruşunda en ufak bir değişiklik yok. Sadece birazcık yer değiştirmiş. Büyük ihtimalle hava kararana kadar orada öylece duracak. Sonrada beslenmek için uçuşa geçecek hava tamamen kararınca.
Mini bir araştırma yapınca yarasamın uzun kulaklı kahverengi yarasa olduğuna karar verdim. Apartmanları seviyor bu minik kuşlar sanırım. Bakın uçuş rotaları nasılmış.
TIK

Yarasa deyince ilk akla gelen şey kan emici olmaları değil midir. Ayyy duvardaki yarasama bakıp bakıppp , ''Allahım ya odama girerde benim de kanımı emerse'' demeye başladım ..Neyse çok şükür ki kan emen cinsleri sadece orta ve güney Amerika da yaşıyormuş. (Derin bir nefesssss)

Uçabilen tek memeli türüymüş yarasa. Bunu okuduktan sonra da kollarımı çırpmayı tamamen bıraktım artık :)))

Yarasalar gündüz uyuyan ve gece avlanan canlılarmış. Aslında benzer yönüm var duvardaki arkadaşımla. Hayatımın en sevdiğim en verimli saatleri gece saatleridir.

Yarasaların büyük bölümü böceklerle, geri kalanların çoğu da meyveyle beslenirlermiş. Yarasalar, gece boyunca tonlarca sivrisinek, güve ve benzeri böceği yiyerek bu canlıların popülasyonunun kontrolünde önemli bir rol üstlenirlermiş. Ve böylelikle sivrisinekleri yedikleri içinde şükran borcum olduğunu farkettim.
 Sonunda ona bir isim koymaya karar verdim. Çünkü geceye kadar sık sık göz göze geleceğiz. Gerçi o gözlerini benden kaçırıyor ama :)))

İşte tanışma zamanı .. Karşınızda  GUGU








Gelişmelerden haberdar edeceğim sizi. Bakalım Gugu benimle ne kadar süre yaşayacak.


Heyyyy bu KARA ŞÖVALYE olmasın ...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...