Pazartesi, Aralık 17, 2012

Ankara'da kar


"Hayatın neşesi, mutluluğu bana göre kar. Gökyüzünden bu kadar güzel inen başka ne var ki. Romantiktir kar. Kristalleri dantel gibi zariftir. Eziyetli ama faydalıdır. Hem gelip geçicidir kar, affedin onu ve keyfini çıkarın."

Sabaha bu mesajla başladım. Max Fm de günün konusu " "KAR YAĞINCA" ? Güzel şehrimde ne anlama geliyor size ne hissettiriyor ve ne düşünüyorsunuz ? " du bu sabah. Yukarıdaki cümlelerle Özgür Aksuna'ya cevap yazınca, blogda bugünün konusu da böylece belli oldu. 

Evet Ankara karla buluştu kaynaştı yine bu sabah. Romantik blogger Füsun'da sıcacık adaçayı ile birlikte bu güzelliğin keyfini çıkarmak üzere cam önünde yerini aldı.

Lambayı yakma, bırak,
sarı bir insan başı
düşmesin pencereden kara.
Kar yağıyor karanlıklara.
Kar yağıyor ve ben hatırlıyorum.
Kar...
Üflenen bir mum gibi söndü koskocaman ışıklar...
Ve şehir kör bir insan gibi kaldı
altında yağan karın.
Lambayı yakma, bırak!
Kalbe bir bıçak gibi giren hatıraların
dilsiz olduklarını anlıyorum.
Kar yağıyor
ve ben hatırlıyorum…

Nazım Hikmet


                                            Bazende hatıralar güzeldir ,hatırlamak mutlu eder insanı .


 ..................

Allah kar gibi gökten yağınca

Karlar sıcak sıcak saçlarına değince
Başını önüne eğince
Benim bu şiirimi anlayacaksın

...............
...............


Ben bu şiiri yazdım aşık çeşidi

Öyle kar yağdı ki elim üşüdü
Ruhum seni düşününce ışıdı
Her şeyi beni anlayınca anlayacaksın


Sezai Karakoç


Bu yıl erken bastırdı kış! 
Yağmur yağıyor, yağmur yağdıkça seviyorum seni. 
kar yağıyor, kar yağdıkça seviyorum seni. 
karaya vurdukça, sular dondukça 
üşüdükçe, bir şeyler yitirdikçe, umudum kırıldıkça 
Çıkmaza girdikçe yaşam, yüreğim sıkıştıkça, 
sen değiştikçe daha çok seviyorum seni.
..........................
Özdemir İnce
Resim yazısı ekle

Karlı kayın ormanında 

yürüyorum geceleyin

Efkarlıyım,efkarlıyım

elini ver,nerde elin?
 
Ayışığı renginde kar

keçe çizmelerim ağır

içimde çalınan ıslık

beni nereye çağırır?
..................................
                                                                      Nazım Hikmet 

İncecikten bir kar yağar
Tozar Elif Elif diye
Deli gönül abdal olmuş
Gezer Elif Elif diye

Elif'in uğru nakışlı
Yavru balaban bakışlı
Yayla çiçeği kokuşlu
Kokar Elif Elif diye
..................................
Karacaoğlan

 ..............................

hiç bitmesin, yağsın

karla dolsun göğsünün katedrali
avluya düşen org uyansın

özlemim sanadır, varsın
kar yağsın, daha yağsın
seni arındırıncaya kadar.


Edip Cansever



TIKLAYINIZ
                                                              

13 yorum:

  1. Evet sabah çok güzeldi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nası lapa lapaydı dimi, ben de bayıldım.

      Sil
  2. Biz de bekliyoruz İstanbul'da yeni yıla bembeyaz girmeyi :) Bize de şiir okutur mu bilemem. Bildiğim bir şey varsa kar yağışını seyrederken hemen çocukluğuma döndüğüm ve ardından tüm geçmiş yıllarda yaşanan karlı günlerdeki zorluklar, aşklar ve ayrılıklardır.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'a da gönderin birazcık⛄

      Sil
    2. İstanbul'a doğru üfledim :) Ve dedim ki , "çok güzel anımsanacak hatıralar oluştur bu güzel arkadaşlarımda "..
      Sevgiler her ikinize de :)

      Sil
  3. evet kar çok severim ben de ankarada.
    buzda kayıp düşmek ve sulu kar ile çamur ah ne romantiktir kikiki.

    yine senin fotoların çok güzel.
    3. foto çok hoş çok romantik sayiden.
    :)
    1. fotoda önde görünen evler neresi. hangi mahalle.
    :)
    allah bu edip canseveri napsın.
    en ve tek sevdiğim şair.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçte bile, romantik olan onlar değil.:))
      Blogun adını değiştirsem mi .Romantik blog yapsam ??

      g.o.p mahallesi

      Hımm, ben her şiirini bilmiyorum onun, biraz okuyum bakim :)

      Sil
  4. ah Ankara!
    hele kışı,karı, bembeyaz hali:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemiş gibi bir nida bu Buketcim :) Çok sevmeme rağmen yok eski tadı,çok şey değişti buralarda .Artık kar bile eskisi gibi yağmıyor..
      Ben de sizin oraları özledim ..:)

      Sil
  5. Sevgili Füsün, çok güzel fotoğraflar ama bir İzmirli olarak biraz kıskandım mı ne :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah kıyamam, haklısın valla kıskanılır :)

      Sil
  6. Nazım Hikmet'i çok severim bilir misin :)
    Şiir ve kar bir harika oluyor bu mevsimde, iyiki varsın ki ben bu güzel satırları okuyabiliyorum sayende,
    Keyifli günler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir güzeldir, Nazım şahanedir. :) Sen de iyi ki varsın ve beni okuyor yorum yazıyorsun :)

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...